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 NegaMAME v0.248-1 
Jeudi 29/09/22 à 11:39 par Firebrand
Ce build de MAME prévu pour être utilisé avec le frontend Negatron a été mis à jour vers MAME v0.248.
Télécharger NegaMAME v0.248-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.248-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.248-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 DuckStation 26/09/2022 
Mardi 27/09/22 à 11:52 par Firebrand
Cet émulateur PlayStation a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- 2cfbd43: Update bios.cpp (Luke Wakefield) #2894
- c793f5d: update simple-chinese language file to latest. (zkdpower) #2892
- 146c99f: Atualização Português do Brasil (#2893) (Anderson Cardoso) #2893
- Compile fix (Connor McLaughlin)
- Add vk_mem_alloc (Connor McLaughlin)
- Use Vulkan Memory Allocator (Connor McLaughlin)
- Make unknown controller types non-fatal (Connor McLaughlin)
- cb1e15d: GPU/D3D12: Fix incorrect stream buffer upload size (Connor McLaughlin)
- Add helper for offsetting descriptors (Connor McLaughlin)
- 8d32547: Vulkan/Texture: Allow uploading non-zero layers/levels (Connor McLaughlin)
- 5ef0ad1: GPU/Vulkan: Get rid of additional stream buffer (Connor McLaughlin)
- e7fb423: GL/Texture: Add multi-layer/level support (Connor McLaughlin)
- f7aa7c6: D3D11/Texture: Add layers/texture arrays (Connor McLaughlin)
- e3a327f: Vulkan/Texture: Fix updating array textures (Connor McLaughlin)
- 84917ec: Common/Image: Add resize methods (Connor McLaughlin)
- Remove DestroyRenderDevice() (Connor McLaughlin)
- 8aa1c88: GPU/D3D11: Purge D3D11::StagingTexture (Connor McLaughlin)
Télécharger DuckStation 26/09/2022 (Windows)
Télécharger DuckStation 26/09/2022 (MacOS)
Télécharger DuckStation 26/09/2022 (Linux)
Site Officiel de DuckStation
 
 Messinfo.dat v0.247 (11.36) 
Lundi 26/09/22 à 14:16 par Firebrand
Voici le dernier fichier additionnel de ProgettoSNAPS avant la prochaine version de MAME.
- 11.36 09/25/2022: Aligned files to 0.247 version.
Télécharger Messinfo.dat v0.247 (11.36)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.27 
Samedi 24/09/22 à 13:58 par Firebrand
Une vague de mises à jour s'est abattue sur ces frontends multi-systèmes. Les changements des versions les plus récentes ne sont pas connus, mais ceux des précédentes ont été publiés (ce n'est déjà pas si mal):
v18.25:
- Fixes GameEx process sometimes staying active after exit.
- Removed demo from installer. It was very dated and got in the way.

v18.24:
- Fixes Gamebase support.
- Improved startup time.

v18.23:
- Fixes database issues when used with map files.
- Automatic updates are back and automated and synced with the releases on the forum. Arcade Edition has automatic updates too.
- When using MAME software list hash xml files as map files the publisher and year fields are used.
- The statistics and update download backgrounds have been AI upscaled.
Télécharger GameEx v18.27 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.27 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.27 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.27 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.23 
Mardi 20/09/22 à 14:09 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour mais toujours aucune information sur les changements apportés.
Télécharger GameEx v18.23 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.23 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.23 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.23 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.22 
Samedi 17/09/22 à 14:25 par Firebrand
De nouvelles versions de ces frontends multi-systèmes ont été publiées, mais les changements sont inconnus.
Télécharger GameEx v18.22 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.22 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.22 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.22 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 DuckStation 17/09/2022 
Samedi 17/09/22 à 14:18 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur PlayStation a été publiée. Voici les changements apportés:
- df7e530: Atualização Português do Brasil (Anderson 0 Cardoso) #2879
- 5d95937: update simple-chinese language file to latest. (zkdpower) #2880
- Fix resetting per-game advanced settings (Connor McLaughlin)
- Fix very low underclocks locking up (Connor McLaughlin)
- Fix crash when toggling memory exceptions off (Connor McLaughlin)
- Fix switching CPU execution mode in debug menu (Connor McLaughlin)
- Show additional CPU settings (Connor McLaughlin)
- 91c8681: dep/imgui: Round when DPI scaling instead of flooring (Connor McLaughlin)
- Various improvements (Connor McLaughlin)
Télécharger DuckStation 17/09/2022 (Windows)
Télécharger DuckStation 17/09/2022 (MacOS)
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Site Officiel de DuckStation
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.21 
Lundi 05/09/22 à 11:42 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour mais les changements ne sont pas connus.
Télécharger GameEx v18.21 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.21 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.21 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.21 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 DuckStation 03/09/2022 
Samedi 03/09/22 à 13:57 par Firebrand
Cet émulateur PlayStation a été mis à jour. Les amélioratiosn sont les suivantes:
- Add more missing options (Connor McLaughlin)
- The PBP extension needs to be upper-case. (Ronnie Sahlberg)
- Sync translation sources (Connor McLaughlin)
- Add GPU usage statistics (Connor McLaughlin)
- Fix theme change resetting cover scale (Connor McLaughlin)
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Site Officiel de DuckStation
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.20 
Vendredi 02/09/22 à 14:45 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour, mais les nouveautés ne sont pas connues.
Télécharger GameEx v18.20 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.20 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.20 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.20 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.17 
Mardi 30/08/22 à 14:19 par Firebrand
Deux nouvelles versions de ces frontends multi-systèmes ont été publiées mais les changements ne sont pas connus.
Télécharger GameEx v18.17 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.17 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.17 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.17 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 MedGui Reborn v0.120 
Lundi 29/08/22 à 14:45 par Firebrand
Ce frontend pour Mednafen a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Imported custom boxart will refresh boxart picture instantly
- Now advanced menu on the rom grid will be opened with a single right mouse button click instead double click
- Fixed broken Mouse Cursor visibility option due to due to a spelling mistake (Thx to SkyPirate1 to report bug)
- Fixed tooltip onto goat mask pattern (Thx to SkyPirate1 to report bug)
- Added Bioses on "Per console config" (thx SkyPirate1 for suggestion)
- on advanced setting will be anbled only the bioses useful for selected console (thx SkyPirate1 for suggestion)
- Fixed a bug that showed empty pc engine bioses in any circumstance
- Highlight the editable BIOS text boxes
- Fixed the "Waiting for extraction..." popup, which did not close in case of error (thx rocknard for report the bug)
- Fixed the obsolete link of sbi patch which does not allow automatic download (thx rocknard for report the bug)
- Forced Tls12 security protocol because August 22' net framework patch create problems with Discord connection
- Disabled Discord presence on Win XP OS
- Added ST-V game list support
- Alligned to last Mednafen 1.31.0-UNSTABLE
Télécharger MedGui Reborn v0.120
Site Officiel de MedGui Reborn
 
 GameEx et Gamex Arcade Edition v18.15 
Dimanche 28/08/22 à 14:41 par Firebrand
Une nouvelle version pour ces frontends multi-systèmes ont été publiée. Voici les changements apportés:
- Fixes marquee not changing when in screensaver.
- Updates the links, descriptions and text labels for GameEx Online.
Télécharger GameEx v18.15 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.15 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.15 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.15 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 Mednafen v1.31.0 UNSTABLE 
Dimanche 28/08/22 à 14:37 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- SNES-Faust: Fixed garbage MSU1 audio on big-endian platforms.
- SS: Added "Real Bout Garou Densetsu" to the internal database of games to enable full cache emulation with, to fix startup hang after skipping the BIOS bootup animation, a regression introduced in 1.26.0-UNSTABLE.
- VB: Don't flip framebuffers at the first start of drawing to the framebuffer after power-on, and (always) flip framebuffers when XPRST is triggered, per tip from blitter.
- When running the configure script with --with-external-trio, pkg-config information is now used preferentially if available.
- SNES-Faust: Added mouse emulation.
- SNES: Fixed #if/#ifdef typo in libco PPC code that reportedly broke libco on PPC when compiling with clang.
- MD: Fixed bad values in the PAL V28 VCounter table(though normal resolution interlace VCounter stuff still needs to be fixed). Fixes glitches and hang in the Europe release of "Donald in Maui Mallard".
- Fixed some M68K instruction and exception execution time inaccuracies.
- Implemented emulation of M68K instruction Scc's dummy read.
- SS: Added basic ST-V support.
- SS: In SMPC INTBACK command processing, when starting controller reading after returning SMPC status, wait for Continue/Break *before* waiting for the end of VBlank, prioritize Continue over Break, and don't allow the wait for end of VBlank to be interrupted by setting the Break bit, per tests on a SS.
- Extended support for configuring buttons on virtual ports from port 12 to port 13, using new key combo ALT+SHIFT+Keypad 3, and switching devices by CTRL+SHIFT+Keypad 3, for future use.
- Added std::string variants of MDFN_strazicmp().
- Adjusted minimum file extension search priority(e.g. for ".bin" and ".exe" extensions) from -80 to -1000.
- Added initial value argument to crc16_ccitt().
- Added support for returning CRC32 values in VirtualFS::finfo(), for entries in a ZIP archive.
- SS: Trigger mid-frame synchronization when going into vblank if not already triggered by SMPC INTBACK command processing.
- SS: When VDP2 per-dot RBG0 coefficient reading is enabled, and a per-dot coefficient read is attempted from a memory region not configured for that purpose via RDBS, force the coefficient data to 0, instead of using the per-line coefficient data. Fixes graphical glitches in "Radiant Silvergun" when starting a new game after interrupting the attract mode during the AKA-O battle.
- SS: Forcibly disable NBG1-3 only if both RBG0 and RBG1 are enabled via BGON, instead of only checking if RBG1 is enabled; fixes missing/glitchy graphics in "Houkago Ren'ai Club: Koi no Etude".
- SNES-Faust: Fixed broken ExLoROM support.
- PCE, PCE-Fast, PC-FX: Update channel 1 frequency cache upon LFO frequency register writes(the way the channel 1 frequency and LFO frequency are combined is still inaccurate, however, causing frequency update timing granularity to be too high).
- SNES-Faust: Fixed PPU window emulation bug that caused graphical glitches with a white circle at a few places in "Final Fantasy 5".
- PC-FX: Expanded external backup memory to 128KiB, and changed it so that internal backup memory and external backup memory are saved to/loaded from separate files.
- SASPlay: Added support for "Air Walkers".
Télécharger Mednafen v1.31.0 UNSTABLE (32-bit)
Télécharger Mednafen v1.31.0 UNSTABLE (64-bit)
Site Officiel de Mednafen
 
 DuckStation 26/08/2022 
Vendredi 26/08/22 à 14:31 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur PlayStation a été publiée. Les améliorations sont les suivantes:
- Move CreateDisplayForAPI() into common code (Connor McLaughlin)
- Migrate to new host abstraction (Connor McLaughlin)
- Migrate to new abstractions (Connor McLaughlin)
- cac2714: GPU/OpenGL: Also disable texture buffer for ANGLE (Connor McLaughlin)
- Re-enable most previously-missing settings (Connor McLaughlin)
- Fix Mac build (#2874) #2874 (Connor McLaughlin)
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Site Officiel de DuckStation
 
 DuckStation 22/08/2022 
Lundi 22/08/22 à 13:56 par Firebrand
Le développement de cet émulateur PlayStation est toujours aussi actif. Voici les nouveautés du jour:
- Default fullscreen hotkey to F11 (Connor McLaughlin)
- Move present skip check to core (Connor McLaughlin)
- 5712ac6: Atualização Português do Brasil (Anderson Cardoso) #2871
- e303660: update simple-chinese translation to latest. (zkdpower) #2873
- 4c2906f: dep/soundtouch: Export main class on Android (Connor McLaughlin)
- Log build type when running cmake (Connor McLaughlin)
- Update RAInterface (Connor McLaughlin)
- Remove unused code (Connor McLaughlin)
- ccaad87: dep/rcheevos: Update to 31f8788 (Connor McLaughlin)
- Misc fixes (Connor McLaughlin)
- a6bb444: Update Japanese translation (#2872) (Dolphin) #2872
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Site Officiel de DuckStation
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.14 
Dimanche 21/08/22 à 17:32 par Firebrand
Deux nouvelles versions ont été publiées. Pas d'information sur la v18.13, mais voici les changements de la dernière:
- Improved APNG support thanks to Scutters.
Télécharger GameEx v18.14 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.14 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.14 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.14 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 no$psx v2.1 
Dimanche 21/08/22 à 14:28 par Firebrand
Cet émulateur PlayStation a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- help: released psxspx update, including new multi-page htm version
- xed: editor supports ctrl+up/dn and ctrl+pgup/pgdn (as in help engine)
- debug: shows correct branch-delay-opcode-address in tracelog/warnings/membreak
- joypad/help: dualshock2 pinout, button-access, rumble-details (thanx scanlime)
- boot/bios clone/emu/help: details on initial state of hardware registers
- boot: forces display enable via GP1(03h)=0 (for Saga Frontier, thanks denim)
- bios clone/help: workaround for hardware glitch on cdrom-irq-polling
- bios clone: exception vector [86h]<>375Ah (avoid BRK(101h) in WCW Mayhem)
- bios clone: patch_install_lightgun_irq_handler_k0_k1 (Star Wars: Rebel As 2)
- cdrom/debug: warning on sector-size-change during reading (crash team arcade)
- cdrom/debug: displays cdrom command names in tty debug message window
- cdrom/emu: ensures matching sector_index/remain despite sector size changes
- cdrom/emu: abort reading on command 0Ah (Init), required for MagDemo15
- cdrom/emu: supports .cue files with separate .bin files for each track
- debug: fixed buffered_3d_log crash in multi-machine mode
- io/emu: fixed crash on 32bit reads from 2x16bit spu registers
- io/emu: allows nonsense 1F801130h read (Gran Turismo 2, MagDemo27: GT2\*)
- help: added specs for various psx file formats (archives, sound, video) (2021)
- cdrom/debug: added filesystem viewer window for cdrom/memcard (summer 2021)
- help: bugfix: bios C(03h) SysDeqIntRP is working (it's messy, but not bugged)
- help: added Keyboard controllers chapter (various homebrew hardware hacks)
- gpustat: supports even/odd FRAME for INTERLACE mode (for online cd)
- ass/dis: supports GTE cop2 opcodes/register names (+opcode params)
- debug: supports symbols and psyq line numbers from PsyQ .SYM files
- debug: supports symbols and dwarf line numbers from PsxSdk .ELF files
- cartloader: loads exe from .cpe/.elf files (works also for xboo exe uploads)
- setup: option for polling joystick/gamepad every frame; SLOW on old gameports
- setup: option for RAM size (2Mbyte for retail, or 8Mbyte for debug/testing)
- bios clone: vcd/software: fixed noise on power-up (init reverb before memfill)
- bios clone: fixed GUI bug up open/close lid (unexpected door IRQ5 when paused)
- bios clone: fixed fast memcard access modes (forces pause between chip select)
- bios clone: fixed installer filesize of PSX-EXP.EXE (needs 800h-byte align)
- bios clone: removed gui's eject callback event (mistriggered when unformatted)
- bios clone: added memcard pre-select delay (needed for some memcards/pockstat)
Télécharger no$psx v2.1
Site Officiel de no$psx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.12 
Vendredi 19/08/22 à 14:33 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes pour Windows ont été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Just internal code optimizations in this release but in addition from this release forward previous versions are available for download since everything is now free. I would prefer to fix issues but if you are desperate and a new version breaks something for you, you can rollback.
Télécharger GameEx v18.12 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.12 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.12 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.12 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 ClrMAME Pro v4.046b 
Vendredi 19/08/22 à 14:29 par Firebrand
Une nouvelle vague de correctifs a été apportées à ce gestionnaire de ROMs. La fonction supprimée lors de la dernière version semble être de retour? Voici les changements apportés:
- fixed: unsorted disk array can rarely cause random unneeded chd messages (4.046b)
- revert: since MAME does not support subfolders on unpacked sets, the disk names handling change from 4.046a needs to be reverted (4.046a)
- fixed: support for other sample extensions is broken
- fixed: more compatibility for standalone rebuilder tool in handling disk names in full merged mode (hash collision mode)
Télécharger ClrMAME Pro v4.046b (32-bit)
Télécharger ClrMAME Pro v4.046b (64-bit)
Site Officiel de ClrMAME Pro
 
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