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 WinUAE v3.6.0 Beta 19 
Mardi 16/01/18 à 13:03 par Firebrand
Les beta de cet émulateur Amiga continuent de s'enchaîner et la prochaine version stable arrive à grands pas. Les améliorations sont les suivantes:
- D3D11 fullscreen and GUI open: Quit/Restart did unnecessary fullscreen open and close. (Was working in some betas, broke later)
- Loading new config file via GUI using "Load" button when emulation is already running and loaded config had statefile selected: statefile was not loaded automatically when emulation was started.
Télécharger WinUAE v3.6.0 Beta 19 (32-bit)
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Site Officiel de WinUAE
 
 WinUAE v3.6.0 Beta 18 FR 
Lundi 15/01/18 à 13:20 par Firebrand
La dernière beta de WinUAE est maintenant disponible en français grâce à Tradu-France.
Télécharger WinUAE v3.6.0 Beta 18 FR (32-bit)
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Tradu-France
 
 WinUAE v3.6.0 Beta 18 
Samedi 13/01/18 à 12:51 par Firebrand
Une nouvelle beta de cet émulateur Amiga pour Windows a été publiée. Les améliorations sont les suivantes:
- Added real CHS-only IDE drive HDF imaging support that works with some (single? all?) USB adapters that don't natively support CHS only drives (Drive appears as having zero byte capacity in Windows Disk Manager and SCSI READ CAPACITY returns FFFFFFFF00000200) Imager first asks for drive's CHS geometry and then uses standard Direct SCSI mode READ (10) to read correct blocks. This works as long as adapter blindly copies SCSI LBA fields to ATA CHS/LBA registers internally.
- Default D3D11 fullscreen refresh rate may have incorrectly chosen native interlaced mode if it was available.
- D3D11 no buffer fullscreen vsync does not update as fast as possible anymore.
- Restored norawinput keyboard and mouse modes (-norawinput_all disables all, -norawinput_keyboard and -norawinput_mouse to only disable mouse or keyboard rawinput mode). They were removed in 3.3 but apparently RDP does not support rawinput keyboard.
- BCD instruction V-flag fix, 68020+ BCD instructions don't do undocumented V-flag modifications, only 68000/010, previously it was only done if 68040+.
- Notification icon handling updated, previous Windows 7 workaround removed.
- Added Misc panel option to show WinUAE in Windows shutdown/logoff screen (Vista or newer) if emulation session is active.
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Site Officiel de WinUAE
 
 History.dat v1.93b 
Jeudi 11/01/18 à 12:26 par Firebrand
Une nouvelle version de ce fichier informatif pour MAME a été publiée. Voici les données ajoutées:
- Addition of missing archimedes disks.
- Some softlists data fixes.
Télécharger History.dat v1.93b
Site Officiel de History.dat
 
 WinUAE v3.6.0 Beta 17 FR (32-bit) 
Lundi 08/01/18 à 12:31 par Firebrand
Toujours aussi réactive, l'équipe de Tradu-France a publiée la traduction en français de la dernière beta de WinUAE.
Télécharger WinUAE v3.6.0 Beta 17 FR (32-bit)
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Tradu-France
 
 WinUAE v3.6.0 Beta 17 
Dimanche 07/01/18 à 13:27 par Firebrand
Une nouvelle beta de cet émulateur Amiga vient d'être publiée. Voici la liste des nouveautés:
- Added Profex HD3300 emulation and boot ROM.
- Fixed rounding issue in D3D11 mode screen position calculation. (Single pixel offset in some situations)
- 68040+ "cycle exact" could have appear hung if all running code and data fit in caches.
- Geometry file parsing memory free bug fix.
- Interlace artifact removal last flickering line fixed (b1)
- Allow JIT direct in CSPPC configuration. This disables CSPPC Map ROM address mapping completely.
- D3D11 threaded Present() calls removed, it is not compatible with some systems. (Caused blank screens when switching modes)
- Re-initialize D3D11 display mode if ResizeBuffers() return an error instead of showing blank screen.
- End of chip ram didn't have safety barrier if chip ram size was less than 2M. Unaligned long or word access from the very end of chip ram could have caused crash.

Profex HD3300:
- Yet another basic OMTI based HD controller.
- "omti55.device 22.0 (17-Apr-1989) (c) 1988,1989 by Thomas Rudloff for Intelligent Memory Frankfurt, W. Germany"
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Télécharger WinUAE v3.6.0 Beta 17 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 Xebra/Arbex 2018/01/05 
Dimanche 07/01/18 à 13:24 par Firebrand
Cet émulateur PlayStation a été mis à jour. Cependant, il n'y pas d'information sur les améliorations.
Télécharger Xebra/Arbex 2018/01/05
Site Officiel de Xebra/Arbex
 
 WinFellow v0.5.7 FR 
Samedi 06/01/18 à 13:00 par Firebrand
La dernière version de cet émulateur Amiga a été traduite en français par l'équipe de Tradu-France.
Télécharger WinFellow v0.5.7 FR
Tradu-France
 
 History.dat v1.93a 
Vendredi 05/01/18 à 13:04 par Firebrand
Ce fichier informatif poru MAME a été mis à jour. Voici les nouvelles données ajoutées:
- super80_cass softlist entries added.
- All the database update since 1.93 added.
Télécharger History.dat v1.93a
Site Officiel de History.dat
 
 Emu Loader v8.4.3 (mise à jour) 
Vendredi 05/01/18 à 13:03 par Firebrand
Ce frontend multi-système continue son développpement sur un train d'enfer. Voici les nouveautés de cette version:
Ok, this is getting out of hand. Petrificus Totalus!
If you delete/copy/move games files with Emu Loader, you need this build. For the life of me, I can't understand why CopyFile(), MoveFile(), DeleteFile() Windows APIs were malfunctioning. Replaced by their Unicode counterparts. Windows 7 seems to work ok again.
I've made a few more tweaks to the Delete/Copy/Move Games Files feature. Added a new Add System Folder checkbox so you can copy/move games to a \destination folder\system_folder\ without having to manually select a system sub-folder.
Disable this new checkbox to copy/move files directly to the destination folder without adding the extra system sub-folder.

Fixed
- Oh boy... "Delete/Copy/Move Games Files" was not working at all (games popup menu)
*copy/move operations not working even when game file exists
*replaced action functions by Unicode ones: "CopyFileW()", "MoveFileW()", "DeleteFileW()"; they seem to work OK
*the "\mame_softlist_folder_name\" folder was being added BEFORE "\system_folder_name\" folder... D'OH!

Changed
- Changes to "Copy/Move Games Files"
*games list screen is closed after moving files even with operation errors; after moving files you can't move them again anyway
*when copying files, the games list screen stays open in case you want to copy them to another location (handy mode ON)
*forgot to add support for "Video Tape (VHS)" media type in the "copy/move" dialog (MAME CHD files)
*several tweaks
*removal of ancient code

Added
- Feature "Copy/Move Games Files" got a new checkbox setting, enabled by default: "Add System Folder"
*what does it do ? It adds a "\system_name\" sub-folder at the end of the "Destination Path" you selected
*in previous frontend builds this was enfoced, giving you no option to disable it
*system names cannot be customized but are really easy to spot
*for both single and multiple games selection dialogs
*useful when you want to copy/move files of games from the same system and don't want them to be copied/moved to a "system" sub-folder
*when multiple games of different systems are selected, this settings is always enabled, even if you uncheck it ("Crash 'n Burn" mode OFF)
Télécharger Emu Loader v8.4.3 (mise à jour)
Site Officiel de Emu Loader
 
 Le sondage de janvier 2018 
Jeudi 04/01/18 à 13:58 par Firebrand
Les fêtes de fin d'année viennent de se terminer, vous avez fait votre cure annuelle de foie gras, huitres, bûche ou autres chapons... en laissant éventuellement une place pour la galette des rois à venir!

Vous avez bien entendu ouvert vos cadeaux au pied du sapin et avez constaté ce que le Père Noël vous a apporté cette année.



Sans surprise sur un site dédié aux jeux vidéos, vous avez majoritairement reçu ou donné des présents liés à notre loisir favori. Cependant, ceux qui ont fait un autre choix (ou qu'on leur a imposé) êtes néanmoins nombreux.


On a déjà fait un marronnier le mois dernier, on ne va pas recommencé cette fois. On ne va pas se lancer dans la culture du marron et les bogues ça pique.
Non, ce mois-ci nous allons nous intéressé aux jeux qui ont forgé le joueur que vous êtes devenu. Nous avons tous eux dans notre vie de joueurs des titres particulièrement fondateurs pour nos goûts ou notre façon d'appréhender le média. Ce ne sont pas nécessairement nos jeux préférés mais ils ont laissé une empreinte indélébile dans notre expérience.
Il y a autant de jeux possibles que de joueurs, pour un sondage il n'est pas possible de les citer un par un. Nous allons donc restreindre le choix à des catégories de jeux. Quelle est celle qui vous aura modelé le plus? Vous ne pouvez en choisir qu'une, le choix sera dur, mais vous pouvez aussi vous exprimer plus librement sur notre forum avec des exemples précis.


Attention, joueur en construction!


Vous pouvez venir défendre votre choix et partager vos expériences sur notre forum!
 
 Emu Loader v8.4.2 (mise à jour) 
Jeudi 04/01/18 à 13:02 par Firebrand
Ce frontend multi-systèmes continue sa progression rapide. Voici les améliorations du jour:
Today's forecast is... FIRE! Right, left, up and down, there's no scape. The only way out is using a pokey code to freeze time and download this new frontend version.
A couple freakish bugs caused by old code, plus more goodies.

Fixed
- Frontend crash if you select "All Systems" in the arcade systems select dialog, when ZERO systems are enabled ("Create Arcade Games List" / "Scan Games")
- You could select "All Systems" in the arcade systems select dialog even if ZERO systems are enabled, making the frontend crash
- System title and type text bar properly relocated for 1280x720 resolution; it was completely hidden in "Image Category Settings" screen

Changed
- Memory card changes and fixes
*finished implementing the file search routine, it was still only searching for "*.mc", "*.mc1", "*.mc2" files
*all file extensions are now scanned and displayed in the memcard files list, no longer limited to MAME's file extensions from -listxml output
*file search masks: "gamename.*" and "game title.*"
*MAME's file extensions are only used to select files in the "open file dialog", used in slots "Select" buttons
*fixed an error where softlist memcard files could not be located in the correct folder, which is "machine_to_run_foldername\softist_foldername\gamename_foldername\"
example of the corrected search fix: "mamedir\memcard\psu\psx\wildarms\*.*" ("psx" softlist folder name wasn't being added before)
*for software list games, ALL files are scanned inside the "\gamename\" folder since you will only have memcard files for that game
*more teaks are removal of dead code

Added
- New "This system is not available" text in the system title bar below the systems list; for systems that are disabled ("Image Category Settings" and "Video Preview Settings")
Télécharger Emu Loader v8.4.2 (mise à jour)
Site Officiel de Emu Loader
 
 Hoxs64 v1.0.9.6 FR 
Jeudi 04/01/18 à 12:58 par Firebrand
La dernière version de cet émulateur Commodore 64 a été traduite en français par l'équipe de Tradu-France.
Télécharger Hoxs64 v1.0.9.6 (32-bit) FR
Télécharger Hoxs64 v1.0.9.6 (64-bit) FR
Tradu-France
 
 WinFellow v0.5.7 
Mercredi 03/01/18 à 14:01 par Firebrand
Non, WinUAE n'est pas le seul émulateur Amiga qui existe. Une nouvelle version de cette alternative a été publiée. Voici les changements apportés:
Bug fixes:
- floppy code was updated to use a track limit > 80; it will output random data beyond track 80 - fixes Outrun/The Games: Summer Edition; also added missing checks for disabled drives, fixing Winter Olympics 94
- fixed a bug where unexpected pixel format flags besides RGB stopped DirectDraw initialization
- several bugs in the screenshot code were fixed; standalone screenshots were not saved correctly in D3D mode, and used with Amiga Forever raw screenshots were missing screen areas due to faulty initialization of the internal clipping areas
- fixed screen area mismatch when Amiga Forever region/size settings are both set to auto; auto clipping is still not supported
CPU instruction fixes:
- fixed a signed bug in 64-bit division
- minor timing adjustment for btst
- CIA event counter changes according to documentation
- the project files were updated to Visual Studio 2017
Télécharger WinFellow v0.5.7
Site Officiel de WinFellow
 
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