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Filtrer par machine :
Type de vue :
 
 Cheat.dat v0.187 
Lundi 10/07/17 à 11:55 par Firebrand
Cette collection de codes de triche a été mise à jour pour MAME v0.187.
Télécharger Cheat.dat v0.187
Site Officiel de Cheat.dat
 
 NPlayers.ini et NPlayers32.ini v0.187 
Lundi 10/07/17 à 11:54 par Firebrand
Ces fichiers permettant de trier les jeux MAME par nombre de joueurs a été mis à jour pour MAME 0.187.
Télécharger NPlayers.ini v0.187
Télécharger NPlayers32.ini v0.187
Site Officiel de NPlayers.ini
 
 Highscore.dat (unofficial) v05/07/2017 
Lundi 10/07/17 à 11:49 par Firebrand
Une nouvelle version de ce fichier permettant d'enregistrer vos high-scores avec MAME a été publiée à l'occasion de la sortie de MAME v0.187.
Télécharger Highscore.dat (unofficial) v05/07/2017
Site Officiel de Highscore.dat (unofficial)
 
 Final Burn Alpha v0.2.97.42 
Lundi 10/07/17 à 11:41 par Firebrand
Télécharger Final Burn Alpha v0.2.97.42 (Unicode)
Télécharger Final Burn Alpha v0.2.97.42 (64-bit)
Télécharger Final Burn Alpha v0.2.97.42 (XP)
Site Officiel de Final Burn Alpha
 
 Pasofami v2.36 
Lundi 10/07/17 à 11:38 par Firebrand
Cet émulateur de consoles Nintendo 8/16-bit a été mis à jour. Les site officiel étant en japonais, je ne sais pas ce qui a été modifié.
Télécharger Pasofami v2.36
Site Officiel de Pasofami
 
 RockNES v5.51 (i686) 
Lundi 10/07/17 à 11:33 par Firebrand
2 mises à jour ont été publiées consécutivement pour cet émulateur NES. Voici leur contenu:
v5.51
- Fixed a CHR bankswitching bug in the mapper 64 (Rolling Thunder works).

v5.50
- New NTSC default palette, including color emphasis, by Joel Yliluoma.
- All palette-related core was rewritten and fixed.
- Fixed palettes for VS games, including GUI dialog for selection.
- Fixed problems in the GUI 'general settings' dialog.
- Fixed PPU left clipping on/off setting.
- Fixed GUI alert box colors.
- Fixed a bug in the "Olive" and "Nocturne" color styles.
- Fixed gfx frame pointer reset, an obscure bug found by accident.
- Fixed emulation reset if an invalid opcode is found.
- Fixed mapper 64 IRQs (Hard Drivin' works again).
- Fixed mapper 90 IRQs and savestates.
- Fixed Famicom Disk System savestates, system RAM and PPU IRQs, major bugs!
- Fixed initial scanline (fixes Time Lord).
- Fixed an obscure bug setting file loading path.
- Fixed ROM corruptor, it wasn't restoring changes.
- Fixed a bug setting the CPU address range in the CPU state display.
- Fixed a few bugs in the config file parsing.
- Fixed resetting to the default settings.
- Custom fullscreen mode is now disabled if the last video mode was windowed.
- Improved color emphasis effect & MMC3 IRQs.
- Improved $2006 behaviour, old hacking removed.
- Removed restriction for running only 1 instance of RockNES.
- Frame rate (FPS) is no more displayed in the program window.
- Added mappers 190 (Magic Kid GooGoo) and 206.
- Added full NES palette viewer, including all the color styles palettes!
- Added 5 new color styles, related to R-G-B swapping.
- Added Game Genie codes, up to 10.
- Added NSF track number display on-screen.
- Another huge code cleanup and fixes, plus minor changes and improvements.
Télécharger RockNES v5.51 (i686)
Site Officiel de RockNES
 
 Virtual GameBoy v5.2 FR 
Lundi 10/07/17 à 11:23 par Firebrand
La dernière version de Virtual GameBoy a été traduite en français par Tradu-France.
Télécharger Virtual GameBoy v5.2 FR
Tradu-France
 
 Virtual GameBoy v5.2 
Lundi 10/07/17 à 11:21 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur GameBoy/GameBoy Coolor a été publiée. Voici les nouveautés:
- It adds support for DirectInput joysticks on Windows, fixes crashes when changing audio rate or special effects, adds an menu option to draw 65% of frames, and moves all input-related options to a separate "Input" menu.
Télécharger Virtual GameBoy v5.2 (Windows)
Télécharger Virtual GameBoy v5.2 (Linux)
Site Officiel de Virtual GameBoy
 
 fMSX v5.0 
Lundi 10/07/17 à 11:09 par Firebrand
Cet émulateur MSX a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- improves sound rendering precision, updating sound every 8 scanlines, rather than every frame. The Windows version adds support for DirectInput joysticks and fixes a crash when changing the audio rate.
Télécharger fMSX v5.0 (Windows)
Télécharger fMSX v5.0 (Linux)
Site Officiel de fMSX
 
 Messinfo.dat v0.187 (10.31) 
Mercredi 05/07/17 à 08:56 par Firebrand
Ce fichier informatif pour MAME a été mis à jour. Voici les données modifiées:
- 10.31 04/07/2017: Aligned files to 0.187 version.
- 10.30 30/06/2017: Finished the inversion of "whatsnew.txt" comments. Deleted from the package the "changelog.txt" file (which is now only available on the web page).
Télécharger Messinfo.dat v0.187 (10.31)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 Fuse v1.3.7 
Mardi 04/07/17 à 08:52 par Firebrand
Cet émulateur ZX-Spectrum a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Add Multiface One/128/3 interface emulation
- Restore +2A/+3 ALL_RAM mode from snapshots
- SDL: Hide cursor when UI runs on a console (Raspberry Pi)
- Fix crash when saving CSW tapes
Télécharger Fuse v1.3.7
Site Officiel de Fuse
 
 Le sondage de l'été! 
Dimanche 02/07/17 à 15:30 par Firebrand
La période des examens pour les scolaires/étudiants touche à sa fin, les adultes commencent à avoir des envies de sable fin pour leurs congés annuels. Ca sent l'été!

Commençons d'abord par voir les résultats du sondage de juin:



C'est pour le moins partagé cette fois ci! Vous êtes un peu plus nombreux à avoir une utilisation plutôt sédentaire de votre console portable tout en n'oubliant pas son côté nomade lorsque le besoin s'en fait sentir. Ce type de consoles s'adapte vraiment à des habitudes d'utilisation variées.


On va rester un peu dans le thème avec ce nouveau sondage qui durera jusqu'en septembre. C'est l'été, les grandes vacances ou les congés annuels... comment allez-vous faire par rapport aux jeux-vidéo? Laisserez-vous tout tomber pour profiter de la nature, de la plage (ou autre suivant vos projets)? Garderez-vous un moyen de jouer sous le coude pour pallier les phases d'ennui? Allez-vous geeker comme un malade? .... ou devrez-vous continuer à travailler pendant le farniente des autres?
A vous de nous le dire dans ce nouveau sondage!


On est bien, les radis en éventail...


Vous pouvez venir défendre votre choix sur notre forum!
 
 GameInit.dat v0.187 (0.29) 
Dimanche 02/07/17 à 13:51 par Firebrand
Ce fichier contenant des informations pour vous aider à démarrer certains jeux MAME capricieux à ce niveau a été mis à jour. Voici les données ajoutées:
- 0.29 0.187 01/07/2017: 35 new entries added.
Télécharger GameInit.dat v0.187 (0.29)
Site Officiel de GameInit.dat
 
 Command.dat v0.187 (0.05) 
Dimanche 02/07/17 à 13:48 par Firebrand
Ca faisait un petit moment qu'on n'avait pas eu de nouvelles versions de cet ensemble de fichiers permettant de montrer les manipulations pour les coups des jeux de combat dans l'interface de MAME. Avec l'accord de l'auteur d'origine, cette version est devenue officielle (et perd donc sont appellation Unofficial). Voici les changements apportés:
- 0.05 0.187 01/07/2017: Added 2 items. Renamed (ehrgeizaa) to (ehrgeiz), (souledgeaa) to (souledgea), (tekkenab) to (tekkenb), (tekken2aa) to (tekken2a), (tekken2ab) to (tekken2b), (tekken3) to (tekken3je1), (tekken3aa) to (tekken3a), (tekken3ab) to (tekken3b), (tekken3ae) to (tekken3), (tektagtac) to (tektagt) and (tektagtac1) to (tektagtc1).
- 0.04 0.183 06/03/2017: Today, with the consent of Procyon, this version of the file is the official one!
Télécharger Command.dat v0.187 (0.05)
Site Officiel de Command.dat
 
 QMC2 v0.187 
Dimanche 02/07/17 à 13:44 par Firebrand
Ce frontend pour MAME a été mis à jour. La version MacOS n'est pas encore disponible. Les améliorations sont les suivantes:
- fix: software-lists: reverted a change from v0.183 which prevented multi-part software from being mounted correctly (BT #145)
- fix: fixed that the system-notes widget gets hidden when a machine is launched while the “notes” tab is the current one (BT #147)
- fix: corrected loading zipped custom artwork data for notes templates (BT #149)
- fix: notes-editor: avoid a potential (temporary) hang caused by text-wrapping the generated JS/HTML code when switching to the HTML tab (BT #150)
- fix: QMC2 Arcade / ToxicWaste theme: some theme-specific settings were not correctly restored
- fix: software-lists: software images weren’t correctly updated on the search results page
- imp: updated the alternative system- and software-notes templates contributed by José Marcio Rezende Franco
- imp: notes-editor: the notes-editor’s tab-bar uses a smaller font size now (2/3 of the general application font’s size)
- imp: updated category.ini to MAME 0.187
- imp: QMC2 Arcade / ToxicWaste theme: delay image, video and info updates when the user flicks the machine list quickly
- imp: QMC2 Arcade / ToxicWaste theme: the cabinet can now be scaled independently from its automatic positioning (mouse wheel) and the menu bar’s fade-in/out is animated
- new: added optional support for dynamically filtering machines according to their potentially changing ROM states during full audits (BT #144)
- new: QMC2 Arcade: added support for the icon cache database (used if enabled in the main GUI)
- new: QMC2 Arcade: added the new CLI option -debugqt which will enable logging of Qt debug messages (which are now suppressed by default)
Télécharger QMC2 v0.187 (32-bit)
Télécharger QMC2 v0.187 (64-bit)
Site Officiel de QMC2
 
 Fichiers addtionnels v0.187 
Samedi 01/07/17 à 16:08 par Firebrand
AntoPISA a publiée une première bordée de ses fichiers additionnels pour MAME v0.187. Il s'agit cette fois de Languages.ini, Series.ini et BestGames.ini:
Languages.ini v0.187 (0.75)
- 2017/06/30 0.75: Added 0.187 sets.

Series.ini v0.187:
- Series UPDATED (7): E-Swat Cyber Police, Out Run, Player's Edge, Power Instinct, Rally X, Scramble and Super Spacefortress Macross.

BestGames.ini v0.187 (1.0):
- 2017/06/30 1.0: Online the version 0.187.
- 2017/06/28 0.8: Finished the addition of games. From the next release, only new games will be added (not available in previous versions of MAME).
Télécharger Languages.ini v0.187 (0.75)
Télécharger Series.ini v0.187
Télécharger BestGames.ini v0.187 (1.0)
Site Officiel de AntoPISA
 
 History.dat v1.87 
Samedi 01/07/17 à 16:01 par Firebrand
Une nouvelle version de ce fichier informatif pour MAME a été publiée. Voici les données modifiées:
- Updated to MAME 0.187
- Include ann the database updates since 1.86.
Télécharger History.dat v1.87
Site Officiel de History.dat
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v14.82 
Samedi 01/07/17 à 15:59 par Firebrand
Ces frontends pour Windows ont été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- A new version of the setup wizard by Ben Baker is included which fixes several reported issues and also shows some of the new design of the setup wizard that will be available in GameEx Evolution.
- Also with this release, game manuals are now not a registered only feature.
Télécharger GameEx v14.82
Télécharger GameEx Arcade Edition v14.82
Site Officiel de GameEx
 
 Steem SSE v3.9.2 
Vendredi 30/06/17 à 13:39 par Firebrand
Cet émulateur Atari ST a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
Features
- Can copy from the 'readme' texts to the clipboard.
- Can use Steem on a second monitor (D3D).
- Optional borderless window fullscreen mode for even more compatibility (D3D).
- 'Laptop' fullscreen mode renamed 'Max Resolution', now with correct aspect ratio + optional ST aspect ratio (DD).
- Sound: more sampling rates are managed, up to 384Khz. Higher rates depend on your hardware. They can reduce aliasing in some cases (Star Trek, Union Demo).

Emulation improvements
- Hardware Expansions: Support for MonSTer alt-RAM.
- Blitter:
*Further improvements of blit mode bus arbitration.
*Note that those improvements increase overhead while having no practical use (game, demo...), but that's the price of more precise emulation.
*Thx Cyprian for good test programs.
- YM2149: If option'C2' is checked, an alternative, lower level YM2149 emulation inspired by MAME is used. Thx Couriersud.
- Timings: NTSC clock for the Mega ST, PAL clock for the STF and the STE.

Refactoring
- Former options 'Interpolated Scanlines' and 'PAL Aspect Ratio' have been merged into a new option 'ST Monitor'.
- MFP: Timer B tick better following the 'DE' signal.
*More precise timers when the CPU is accelerated (sound routines).
*Some timing changes.
- CPU: 64bit cycle timers (Win64). This makes older memory snapshots incompatible.

Bugfixes
- CPU timing destination = .W (-An).
- GUI crash on select MIDI in (Win64).
- DC offset: sound is now centred on zero, start/stop shouldn't click.
Note: PSG emulation produces positive-only values, DMA sound samples are signed.
- 2.5MB memory setting was forgotten at second cold reset.
- More compatible, less trashy fullscreen GUI (DD & D3D).
- Some other Fullscreen bugs (trash, wrong size...).
Télécharger Steem SSE v3.9.2 (32-bit)
Télécharger Steem SSE v3.9.2 (64-bit)
Site Officiel de Steem SSE
 
 mGBA v0.6.0 beta 1 
Vendredi 30/06/17 à 13:30 par Firebrand
Une nouvelle version de cet excellent émulateur GameBoy/GameBoy Advance a été publiée. Beaucoup de nouvelles fonctions ont été ajoutées mais elles n'ont pas toutes été longuement testée, et l'émulateur pourrait potentiellement être instable sur certains points... d'où le fait qu'il soit classé en beta! Les améliorations sont les suivantes:
mGBA 0.6.0 has been long delayed. It’s dense with new features and unfortunately not all of those features are hugely well-tested. However, it’s almost ready for release. Before a stable release, more comprehensive testing is needed. In the getting out what’s already working and promoting testing, mGBA 0.6 beta 1 is now available. The final release of mGBA 0.6.0 should be out within a few weeks.
The following features are either new and not very well tested or heavily revamped and in need of more testing. Please focus on these while testing and report any and all bugs on GitHub or email bugs@mgba.io.
- Game Boy support got some pretty serious changes and may be buggy in some cases.
- The new debugging tools, such as the command-line debugger and the sprite viewer, may be prone to deadlocking or - rashing.
- The library view is quite new and not heavily tested yet.
- There are now translations for German and Spanish that are not well reviewed and partially incomplete.
- Performance. The core event timing was rewritten and should be faster, but may be slower in some cases.


The following changes were made between 0.5.2 and 0.6 beta 1:

Features:
- GBA: Support printing debug strings from inside a game
- GBA: Better cheat type autodetection
- GB: Tile viewer
- Sprite viewer
- Debugging console
- Improved memory viewer
- GB: LR35902/GB-Z80 disassembler
- Configuration of gamepad hats
- Qt: Spanish translation (by Kevin López)
- Add option for whether rewinding restores save games
- Qt: German translation (by Lothar Serra Mari)
- Savestates now contain any RTC override data
- Command line ability to override configuration values
- Add option to allow preloading the entire ROM before running
- GB: Video/audio channel enabling/disabling
- Add option to lock video to integer scaling
- Video log recording for testing and bug reporting
- Library view
- Debugger: Segment/bank support
- GB: Symbol table support
- GB MBC: Add MBC1 multicart support
- Implement keypad interrupts
- LR35902: Watchpoints
- Memory search
- Debugger: Execution tracing

Bugfixes:
- LR35902: Fix core never exiting with certain event patterns
- GB Timer: Improve DIV reset behavior
- GBA Memory: Improve initial skipped BIOS state
- GBA BIOS: Implement BitUnPack
- ARM7: Fix MLA/*MULL/*MLAL timing
- GBA: Fix multiboot ROM loading
- Libretro: Fix saving in GB games (fixes #486)
- LR35902: Fix pc overflowing current region off-by-one
- GB MBC: Fix ROM bank overflows getting set to bank 0
- Qt: Fix timing issues on high refresh rate monitors
- GBA Savedata: Fix savedata unmasking (fixes #441)
- Util: Fix overflow when loading invalid UPS patches
- Tools: Fix recurring multiple times over the same library
- GBA I/O: Handle audio registers specially when deserializing
- Util: Fix highest-fd socket not being returned by SocketAccept
- Qt: Fix linking after some windows have been closed
- GBA Video: Fix wrong palette on 256-color sprites in OBJWIN
- Windows: Fix VDir.rewind
- SDL: Fix game crash check
- SDL: Fix race condition with audio thread when starting
- GB: Fix flickering when screen is strobed quickly
- FFmpeg: Fix overflow and general issues with audio encoding
- Qt: Fix crash when changing audio settings after a game is closed
- GBA BIOS: Fix ArcTan sign in HLE BIOS
- GBA BIOS: Fix ArcTan2 sign in HLE BIOS (fixes #689)
- GBA Video: Don’t update background scanline params in mode 0 (fixes #377)
- Qt: Ensure CLI backend is attached when submitting commands (fixes #662)
- Core: Fix crash with rewind if savestates shrink
- Test: Fix crash when loading invalid file
- GBA Hardware: Fix crash if a savestate lies about game hardware
- Test: Fix crash when fuzzing fails to load a file
- GBA: Fix multiboot loading resulting in too small WRAM
- Test: Don’t rely on core for frames elapsed
- Test: Fix crash when loading invalid file
- GBA Hardware: Fix crash if a savestate lies about game hardware
- Test: Fix crash when fuzzing fails to load a file
- Qt: Disable “New multiplayer window” when MAX_GBAS is reached (fixes #107)
- LR35902: Fix decoding LD r, $imm and 0-valued immediates (fixes #735)
- GB: Fix STAT blocking
- GB MBC: Fix swapping carts not detect new MBC
- GB Timer: Fix DIV batching if TAC changes
- GB Video: Reset renderer when loading state
- GBA BIOS: Fix INT_MIN/-1 crash
- GBA Savedata: Update and fix Sharkport importing (fixes #658)
- OpenGL: Fix some shaders causing offset graphics
- Qt: Fix game unpausing after frame advancing and refocusing
- GB Timer: Fix sub-M-cycle DIV reset timing and edge triggering
- Core: Fix interrupting a thread while on the thread (fixes #692)
- Core: Fix directory sets crashing on close if base isn’t properly detached

Misc:
- SDL: Remove scancode key input
- GBA Video: Clean up unused timers
- Test: Add a basic test suite
- GBA Video: Allow multiple handles into the same tile cache
- VFS: Call msync when syncing mapped data
- GBA Video, GB Video: Colors are now fully scaled
- VFS: Allow truncating memory chunk VFiles
- Debugger: Modularize CLI debugger
- Core: Clean up some thread state checks
- Debugger: Make building with debugging aspects optional
- GBA Memory: Support for Mo Jie Qi Bing by Vast Fame (taizou)
- GBA Memory: Support reading/writing POSTFLG
- Util: Add size counting to Table
- Qt: Move last directory setting from qt.ini to config.ini
- 3DS, PSP2, Wii: Last directory loaded is saved
- GB Audio: Simplify envelope code
- GB Audio: Improve initial envelope samples
- Debugger: Add functions for read- or write-only watchpoints
- GBA DMA: Refactor DMA out of memory.c
- GBA DMA: Move DMAs to using absolute timing
- All: Add C++ header guards
- GBA I/O: Clear JOYSTAT RECV flag when reading JOY_RECV registers
- GBA I/O: Set JOYSTAT TRANS flag when writing JOY_TRANS registers
- Qt: Improved HiDPI support
- Qt: Expose configuration directory
- Feature: Move game database from flatfile to SQLite3
- GB Audio: Start implementing “zombie” audio (fixes #389)
- VFS: Fix some minor VFile issues with FILEs
- Core: Add generic checksum function
- Feature: Support ImageMagick 7
- All: Move time.h include to common.h
- CMake: Add ability to just print version string
- Qt: Merge “Save” and “OK” buttons in shader options
- SDL: Automatically map controllers when plugged in
- Qt: Automatically load controller profile when plugged in
- OpenGL: Add xBR-lv2 shader
- GBA, GB: ROM is now unloaded if a patch is applied
- Util: Add 8-bit PNG write support
- Qt: Rename “Resample video” option to “Bilinear filtering”
- GBA Video: Optimize when BLD* registers are written frequently
- Core: Cores can now have multiple sets of callbacks
- GBA: Ignore invalid opcodes used by the Wii U VC emulator
- Qt: Remove audio thread
- Qt: Remove audio buffer sizing in AudioProcessorQt
- Qt: Re-enable QtMultimedia on Windows
- FFmpeg: Return false if a file fails to open
- FFmpeg: Force MP4 files to YUV420P
- Qt: Make “Mute” able to be bound to a key
- Core: Restore sleep callback
- Qt: Add .gb/.gbc files to the extension list in Info.plist
- Feature: Make -l option explicit
- Core: Ability to enumerate and modify video and audio channels
- Debugger: Make attaching a backend idempotent
- VFS: Optimize expanding in-memory files
- VFS: Add VFileFIFO for operating on circle buffers
- Core: Move rewind diffing to its own thread
- Util: Tune patch-fast extent sizes
- Qt: Relax hard dependency on OpenGL
- GB Video: Improved video timings
- Core: List memory segments in the core
- Core: Move savestate creation time to extdata
- Debugger: Add mDebuggerRunFrame convenience function
- GBA Memory: Remove unused prefetch cruft
- GB: Trust ROM header for number of SRAM banks (fixes #726)
- Core: Config values can now be hexadecimal
- GB: Reset with initial state of DIV register
- GB MBC: New MBC7 implementation
- Qt: Better highlight active key in control binding
- Core: Improved threading interrupted detection
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (Windows)
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (MacOS)
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (Linux)
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (Nintendo 3DS)
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (Nintendo Wii)
Télécharger mGBA v0.6.0 beta 1 (PS Vita)
Site Officiel de mGBA
 
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