Organiser
Filtrer par machine :
Type de vue :
 
 NegaMAME v0.225-1 
Vendredi 02/10/20 à 15:59 par Firebrand
Cet version de MAME prévue pour être utilisée avec le frontend Negatron a été mise à jour avec les dernière sources de MAME.
Télécharger NegaMAME v0.225-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.225-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.225-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 NegaMAME v0.224-1 
Jeudi 27/08/20 à 14:19 par Firebrand
Cebuild de MAME prévu pour fonctionner avec le frontend Negatron a été mis à jour avec les sources de MAME v0.224.
Télécharger NegaMAME v0.224-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.224-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.224-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v16.63 
Dimanche 23/08/20 à 14:59 par Firebrand
Une nouvelle version de ces frontends a été publiée et toujours autant de détails sur les changements...
... c'est à dire aucun.
Télécharger GameEx v16.63
Télécharger GameEx Arcade Edition v16.63
Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v16.62 
Samedi 22/08/20 à 15:12 par Firebrand
Ces 2 frontends multi-systèmes ont été mis à jour, mais les changements ne sont pas connus.
Télécharger GameEx v16.62
Télécharger GameEx Arcade Edition v16.62
Site Officiel de GameEx
 
 SameBoy v0.13.6 
Samedi 22/08/20 à 15:04 par Firebrand
Cet excellent émulateur GameBoy a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
New/Improved Features
- Prevent SameBoy from asking for notification permissions until that feature is needed by an HuC-3 game
- Improved user interface on macOS Big Sur
- The SDL frontend now has the ability change the default window size

Bug Fixes
- Fixed a bug that caused the Quick Look previews to include a border on macOS Big Sur
- Fixed a bug where the RTC might drift when loading older saves or states, or when pausing SameBoy for a long time
Télécharger SameBoy v0.13.6 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.13.6 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 RetroArch v1.9.0 
Dimanche 09/08/20 à 15:05 par Firebrand
Cet ensemble de noyaux d'émulateurs réunis sous une même interface a été mis à jour. Comme toujours, le site officiel a un article détaillé et illustré sur les nouvelles fonctions si vous voulez en savoir plus, mais en attendant, voici les changements généraux:
- 3DS: Fix sound crackling when paused
- ANDROID/VIBRATION: Fixes “Vibrate on Key Press” having no effect on Android devices, which occurred because only the off time/strength was defined in what should have been a pair of off/on values
- AUTOCONFIG: Ensure correct directory is used when saving autoconfig profiles
- BLUETOOTH: Add a Bluetooth driver (Lakka-only for now)
- CHEATS: Fix for wrong number of remaining cheat search matches on some machines
- CHEEVOS: Option to play sound on achievement unlock.
- CHEEVOS: Upgrade to rcheevos 9.1
- CHEEVOS: Restore display of unlocked achievements across hardcore modes
- CHEEVOS: Hash buffered data when available
- CHEEVOS: Fix ‘Auto Save State freezes RetroArch while Cheevos is enabled’
- CORE OPTIONS: Pressing OK (or clicking/tapping) on a ‘boolean toggle’ core option no longer opens a drop-down list. The value now toggles directly, just like boolean options everywhere else in the menu
- CORE OPTIONS: Toggling an option that changes the number of core options being displayed (i.e. things like `Show Advanced Audio/Video Settings) no longer resets the navigation pointer to the start of the list
- CORE OPTIONS: Before, RetroArch would identify core option values as being ‘boolean’ if they had labels matching the specific strings enabled or disabled. Most core devs would abide by this, but not always… As a result, we sometimes would end up with misidentified values, with all kinds of Enabled, Off, True, etc. strings littering the menu, in place of proper toggle switches. All boolean-type value labels are now detected, and replaced with standard ON/OFF strings.
- CLI: A new command line option –load-menu-on-error has been added
- CRT: On the fly CRT porch adjuments – these changes allow a user to adjust how the porch algorithm generates the 15khz/31khz output. Giving the ability to change over/under scan.
- CONFIG FILE: Optimise parsing of configuration files
- D3D9/D3D11: Fix core-initiated D3D9/D3D11 driver switches
- DRIVERS: Implemented protection to avoid setting critical drivers to nothing thus preventing the user from locking him/herself out of the program
- EMSCRIPTEN: Fix input code to ignore unknown keys
- FFMPEG CORE: Prevent seeking past the end of files (hang fix)
- FILE I/O: VFS and NBIO interfaces will now use 64-bit fseek/ftell where possible, should allow for reading/writing to files bigger than 2GB
- INPUT MAPPING/REMAPPING: Add input remap drop-down lists
- IOS: Fixed iOS 6 version
- IOS: Hide the home indicator as it obscures the content too frequently
- IOS/METAL: Metal video driver now works on RetroArch iOS
- IOS/METAL: Support getting video metrics to support proper touchscreen interactions
- LOCALIZATION: Updates for several languages (synchronized from Crowdin)
- MEMORY/LINUX/ANDROID: Fix reporting of free memory
- MEMORY/WINDOWS: Fix reporting of free memory
- MENU: Enlarged INT/UINT selection limit from 999 to 9999
- MENU: Fix cursor forced to first entry after displaying lists
- MENU: Make Notification Font option visible when Graphics Widgets are enabled
- MENU/RGUI: Add optional ‘toggle switch’ icons
- MENU/WIDGETS: Add optional widget-based ‘load content’ launch feedback animation
- MENU/WIDGETS: Make notification font size option visible when graphics widgets are enabled
- ODROID GO ADVANCE: Video driver – fix race condition with RGUI callback
- PLAYLISTS: Change playlists to use dynamic arrays. Instead of a fixed initial 12MB memory allocation (99999 * 128 byte (on 64bit arch)), use a dynamically growing array
- PLAYLISTS: Playlist base content directory paths – portable playlists
- PLAYLISTS/SEARCH: Enhanced playlist search functionality
- PLAYLISTS/DATABASE: Add ‘Explore’ view
- PLAYLISTS/DATABASE/EXPLORE: Show system icons in explore view
- PS2: Improve FPS Limiter
- RUNAHEAD: Prevent runahead from being disabled permanently when an error occurs
- SCANNER: Add more region codes for GameCube/Wii game detection
- SHADERS/SLANG: Increased Slang max Parameters, Textures & Passes
- VIDEO FILTERS/BLARGG: Make Blargg_snes filter customizable
- WINDOWS/RAWINPUT: Fix invalid calls to dinput_handle_message when input driver is not set to dinput
- X11: Add lightgun support
Télécharger RetroArch v1.9.0 (32-bit) (Windows)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (64-bit) (Windows)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Windows XP/Vista 32-bit) (Windows)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Windows XP/Vista 64-bit) (Windows)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (64-bit) (MacOS)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Metal2) (MacOS)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Nintendo GC)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Nintendo Wii)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (RPX) (Nintendo WiiU)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (.3dsx) (Nintendo 3DS)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (.cia) (Nintendo 3DS)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (Nintendo Switch)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (PlayStation 2)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (PSP)
Télécharger RetroArch v1.9.0 (PS Vita)
Site Officiel de RetroArch
 
 ClrMAME Pro v4.038a 
Samedi 08/08/20 à 13:37 par Firebrand
Un important bug apparu dans la précédente version a été corrigé. Voici de quoi il s'agit:
- fixed: some zip renames could create dupes (4.038a) (MAME .223 v4mdice v4monte issue)
Télécharger ClrMAME Pro v4.038a (32-bit)
Télécharger ClrMAME Pro v4.038a (64-bit)
Site Officiel de ClrMAME Pro
 
 SameBoy v0.13.5 
Vendredi 07/08/20 à 16:15 par Firebrand
Un gros problème introduit dans la précédente version a été corrigé en urgence. Si vous aviez pris la v0.13.4, mettez à jour dès que possible. Voici ce qu'il en retourne:
- Fixed major regression introduced in 0.13.4 that prevented saving progress in games and caused several other issues
Télécharger SameBoy v0.13.5 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.13.5 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 NegaMAME v0.223-1 
Vendredi 07/08/20 à 16:08 par Firebrand
Cette version de MAME adapté au frontend Negatron a été mise à jour vers MAME v0.223.
Télécharger NegaMAME v0.223-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.223-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.223-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 SameBoy v0.13.4 
Jeudi 06/08/20 à 13:45 par Firebrand
Cet émulateur GameBoy pour Windows mais surtout MacOS a été mis à jour. Au programme, des corrections de bugs et une compatibilité expérimentale pour les Mac ARM qui vont débarquer dans quelques temps.
New/Improved Features
- Native support for ARM-based Macs (Experimental)

Bug Fixes
- Fixed a spelling mistake in the debugger
- Fix several major regressions affecting games that use a real time clock
Télécharger SameBoy v0.13.4 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.13.4 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 RomVault v3.1.4 
Mercredi 05/08/20 à 15:33 par Firebrand
Ce gestionnaire de ROMs a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
This is a small but important bug fix release. I discovered a bug that was preventing RomVault from correctly reading some ZIP files with unicode file name and instead reporting them as bad zip files, this has been fixed in this release.
Télécharger RomVault v3.1.4
Site Officiel de RomVault
 
 Virtual GameBoy v5.7 FR 
Mercredi 05/08/20 à 15:31 par Firebrand
La dernière version de cet émulateur GameBoy a été traduite en français par l'équipe de Tradu-France.
Télécharger Virtual GameBoy v5.7 FR
Tradu-France
 
 Virtual GameBoy v5.7 
Mardi 04/08/20 à 15:12 par Firebrand
Cet émulateur GameBoy a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- It fixes window sizing and positioning on Windows, saves last selected physical gamepad and adds a menu option to clear all application settings. The sound chip is now emulated with microsecond precision.
Télécharger Virtual GameBoy v5.7 (Windows)
Télécharger Virtual GameBoy v5.7 (Linux)
Site Officiel de Virtual GameBoy
 
 mGBA v0.8.3 
Mardi 04/08/20 à 15:07 par Firebrand
Cet excellent émulateur GameBoy Advance a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
A new release of mGBA, version 0.8.3, is available. This version is a bugfix release, which contains many stability and accuracy fixes. Notably, an issue leading to stuttered rendering and eventually a crash, mostly on AMD GPUs, has been fixed. However, there is an outstanding bug in all 0.8 versions that causes flickering in Advance Wars games. This can be worked around by using a dump of the official BIOS, or using 0.7.3 until it is fixed. An extensive list of changes follows after the cut.

Emulation fixes:
- ARM: Fix LDM^ writeback to user-mode register
- ARM: Fix LDM^ {pc} differences (fixes #1698)
- ARM: Fix edge case with Thumb SBC flags (fixes #1818)
- GB MBC: Fix MBC1 RAM enable bit selection
- GB MBC: Fix MBC2 bit selection
- GB Memory: Fix OAM DMA from top 8 kB
- GB Video: Always initialize palette
- GBA Savedata: Fix potential corruption when loading a 1Mbit flash save
- GBA Video: Fix invalid read in mode 4 mosaic
- GBA Video: Fix color of disabled screen
- SM83: Fix flags on little endian PowerPC

Other fixes:
- 3DS: Fix garbage on borders of scaled screens
- All: Correct format strings for some numbers on Windows (fixes #1794)
- All: Correct more format strings on Windows (fixes #1817)
- ARM: Fix decoder detection of branches with ALU and LDR instrctions
- CMake: Fix build with libzip 1.7
- CMake: Add missing dllexports.h file to dev installation
- GB Core: Fix extracting SRAM when none is present
- GBA: Fix leak if attempting to load BIOS multiple times
- GBA Memory: Fix instability on Wii when using AGBPrint
- GBA Savedata: Fix extracting save when not yet configured in-game
- Qt: Fix file handle leak on opening an invalid ROM
- Qt: Fix Italian RTC translation (fixes #1798)
- Qt: Add missing option for Wisdom Tree in overrides list
- Qt: Fix stability regression on AMD drivers (fixes #1791)
- Util: Fix crash if PNG header fails to write
- Vita: Fix flickering when using frameskip (fixes #1822)
- Wii: Fix pixelated filtering on interframe blending (fixes #1830)

Misc:
- FFmpeg: Use range coder for FFV1 to reduce output size
- Qt: Add per-page scrolling to memory view (fixes #1795)
- Qt: Add setting to display ROM filename in title (closes #1784)
Télécharger mGBA v0.8.3 (32-bit) (Windows)
Télécharger mGBA v0.8.3 (64-bit) (Windows)
Télécharger mGBA v0.8.3 (MacOS)
Télécharger mGBA v0.8.3 (Linux)
Télécharger mGBA v0.8.3 (Nintendo Wii)
Télécharger mGBA v0.8.3 (Nintendo 3DS)
Télécharger mGBA v0.8.3 (Nintendo Switch)
Télécharger mGBA v0.8.3 (PS Vita)
Site Officiel de mGBA
 
 ClrMAME Pro v4.038 
Lundi 03/08/20 à 14:31 par Firebrand
Une nouvelle version de ce gestionnaire de ROMs a été publiée. Les améliorations sont les suivantes:
- added: support for zip/rar/7z aliases (e.g. jar/cbz/cbr/cb7, etc) in Settings->Compressor tabs. So you can now scan e.g. jar files like zip files etc. The alias settings allow multiple values separated by space, so e.g. .cbz .jar .war
- added: zip property tab in Settings-Compressor with e.g. zip compression level setting option
- misc: use a private use utf8 char for internal set subfolder handling, so all kind of apostrophes '´` in rom/setnames are allowed again and won't be replaced
- misc: speedup multi 7z/rar delete opertions by using filelists
- misc: updated rar dll
- fixed: some zip circular rename operations could kill files
Télécharger ClrMAME Pro v4.038 (32-bit)
Télécharger ClrMAME Pro v4.038 (64-bit)
Site Officiel de ClrMAME Pro
 
 ares v115 
Mercredi 29/07/20 à 14:52 par Firebrand
C'est avec tristesse que sort cette ultime (?) version d'ares. Near (anciennement byuu) a tiré le rideau et semble cette fois le faire de manière définitive: en effet, il a fait le ménage derrière lui en supprimant son site et l'ensemble de ses réseaux il y a quelques jours. Voici le dernier message qu'il nous laisse:
It's been a pleasure, thank you all for everything.
Yes, I'll be fine. No, I won't be back. I gave all I could.
The work is what matters. Please continue it in my stead.
Cependant, une archive de byuu.org est en cours de constitution pour conserver les articles. En ce qui concerne l'émulateur, pas de release notes sur les changements. L'émulation Nintendo 64 qui donnait pourtant des signes encourageant et les prémices de l'émulation PlayStation ne sont pas activés.
Remercions néanmoins comme il se doit ce développeur pour les années passées à créer une émulation de grande qualité.
Télécharger ares v115
Site Officiel de ares
 
 RomVault v3.1.3 
Mardi 21/07/20 à 15:07 par Firebrand
Ce gestionnaire de ROMs a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
Here is a bug fix update with a bunch of crashes fixed, lots of good user feedback helped in tracking down and fixing crashes in this release .

Including:
- Fixed a bug if no ToSort directory exists, or if there is already a files with the same name in tosort.
- No longer load DAT if the DAT contains no files.
- Changed the encoding used for ZIP filenames and now only using unicode zip filenames if the filename does not fit the encoding 437.(Original IBM PC encoding.)
- Using a newer .net version that permits //?/, so can add //?/ and call the .net function now, instead of having to call the file kernel dll's.
- Switch from ILMerge to ILRepack to make the single .exe files for the releases. ILMerge does not work with .net core, which I plan to try using at some point.
- Fixed a crash bug in 7z files when there is a zero byte file by itself in a 7z file.
Télécharger RomVault v3.1.3
Site Officiel de RomVault
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v16.58 
Vendredi 17/07/20 à 14:03 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour, mais pas d'information sur les nouveautés.
Télécharger GameEx v16.58
Télécharger GameEx Arcade Edition v16.58
Site Officiel de GameEx
 
 Mednafen v1.25.0 (Unstable) 
Mardi 14/07/20 à 14:56 par Firebrand
Une version instable de cet émulateur multi-systèmes a été publiée. Voici la liste des changements:
- SS: Implemented more accurate emulation of VDP1 drawing of excessively-large primitives. It's not perfect, there's still something weird going on with antialiasing, and the effects on gradient shading and texturing are not fully emulated, but it's enough to fix missing graphics in the attract mode of "Virtua Cop", and a hang after defeating the final boss in "Rayman".
- SS: Fixed an off-by-1 inaccuracy in the edge stepping code for sprites and polygons, with minor visible effects in non-rectangular sprites/polygons.
- SS, MD: Fixed/Implemented M68K MULU and MULS instruction timing.
- SS: Added wait states to M68K writes; fixes hang in "Lunar" after the Meribia pub singer's singing, that was caused by a timer being reloaded too quickly in an interrupt handler.
- SS: Allow VDP1 primitive drawing code to be suspended(and later resumed) mid-drawing when it's consumed too much emulated time; fixes excessive CPU usage during the FMV in "Dark Seed II".
- SS: Added "Senken Kigyouden", "Xian Jian Qi Xia Zhuan", "Virtua Fighter", and "Virtua Fighter Remix" to the internal database of games to enable full cache emulation with, to fix graphical glitches.
- SS: Implemented more complete emulation of SCSP's buggy(inter-slot contamination) linear interpolation on FM carrier slots.
Télécharger Mednafen v1.25.0 (32-bit) (Unstable)
Télécharger Mednafen v1.25.0 (64-bit) (Unstable)
Site Officiel de Mednafen
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v16.53 
Vendredi 10/07/20 à 15:20 par Firebrand
Plusieurs nouvelles versions de ces frontends ont été publiées d'une traite. On sait ce qui a été amélioré pour l'une d'elle, la v16.51:
- MAME high score support is back and much improved now using hi2txt by and thanks to greatstone. Performance is vastly improved using caching and results are also now published to and available at GameEx Online. A new leaderboard will be available shortly.
- Much improved performance for Gamebase systems.
- Fixes audio visualizations
Télécharger GameEx v16.53
Télécharger GameEx Arcade Edition v16.53
Site Officiel de GameEx
 
<< Page précédentePage suivante >>
2001-2020 Planet Emulation