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 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.27 
Samedi 24/09/22 à 13:58 par Firebrand
Une vague de mises à jour s'est abattue sur ces frontends multi-systèmes. Les changements des versions les plus récentes ne sont pas connus, mais ceux des précédentes ont été publiés (ce n'est déjà pas si mal):
v18.25:
- Fixes GameEx process sometimes staying active after exit.
- Removed demo from installer. It was very dated and got in the way.

v18.24:
- Fixes Gamebase support.
- Improved startup time.

v18.23:
- Fixes database issues when used with map files.
- Automatic updates are back and automated and synced with the releases on the forum. Arcade Edition has automatic updates too.
- When using MAME software list hash xml files as map files the publisher and year fields are used.
- The statistics and update download backgrounds have been AI upscaled.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.23 
Mardi 20/09/22 à 14:09 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour mais toujours aucune information sur les changements apportés.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.22 
Samedi 17/09/22 à 14:25 par Firebrand
De nouvelles versions de ces frontends multi-systèmes ont été publiées, mais les changements sont inconnus.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.21 
Lundi 05/09/22 à 11:42 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour mais les changements ne sont pas connus.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.20 
Vendredi 02/09/22 à 14:45 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour, mais les nouveautés ne sont pas connues.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.17 
Mardi 30/08/22 à 14:19 par Firebrand
Deux nouvelles versions de ces frontends multi-systèmes ont été publiées mais les changements ne sont pas connus.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et Gamex Arcade Edition v18.15 
Dimanche 28/08/22 à 14:41 par Firebrand
Une nouvelle version pour ces frontends multi-systèmes ont été publiée. Voici les changements apportés:
- Fixes marquee not changing when in screensaver.
- Updates the links, descriptions and text labels for GameEx Online.
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Site Officiel de GameEx
 
 Mednafen v1.31.0 UNSTABLE 
Dimanche 28/08/22 à 14:37 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- SNES-Faust: Fixed garbage MSU1 audio on big-endian platforms.
- SS: Added "Real Bout Garou Densetsu" to the internal database of games to enable full cache emulation with, to fix startup hang after skipping the BIOS bootup animation, a regression introduced in 1.26.0-UNSTABLE.
- VB: Don't flip framebuffers at the first start of drawing to the framebuffer after power-on, and (always) flip framebuffers when XPRST is triggered, per tip from blitter.
- When running the configure script with --with-external-trio, pkg-config information is now used preferentially if available.
- SNES-Faust: Added mouse emulation.
- SNES: Fixed #if/#ifdef typo in libco PPC code that reportedly broke libco on PPC when compiling with clang.
- MD: Fixed bad values in the PAL V28 VCounter table(though normal resolution interlace VCounter stuff still needs to be fixed). Fixes glitches and hang in the Europe release of "Donald in Maui Mallard".
- Fixed some M68K instruction and exception execution time inaccuracies.
- Implemented emulation of M68K instruction Scc's dummy read.
- SS: Added basic ST-V support.
- SS: In SMPC INTBACK command processing, when starting controller reading after returning SMPC status, wait for Continue/Break *before* waiting for the end of VBlank, prioritize Continue over Break, and don't allow the wait for end of VBlank to be interrupted by setting the Break bit, per tests on a SS.
- Extended support for configuring buttons on virtual ports from port 12 to port 13, using new key combo ALT+SHIFT+Keypad 3, and switching devices by CTRL+SHIFT+Keypad 3, for future use.
- Added std::string variants of MDFN_strazicmp().
- Adjusted minimum file extension search priority(e.g. for ".bin" and ".exe" extensions) from -80 to -1000.
- Added initial value argument to crc16_ccitt().
- Added support for returning CRC32 values in VirtualFS::finfo(), for entries in a ZIP archive.
- SS: Trigger mid-frame synchronization when going into vblank if not already triggered by SMPC INTBACK command processing.
- SS: When VDP2 per-dot RBG0 coefficient reading is enabled, and a per-dot coefficient read is attempted from a memory region not configured for that purpose via RDBS, force the coefficient data to 0, instead of using the per-line coefficient data. Fixes graphical glitches in "Radiant Silvergun" when starting a new game after interrupting the attract mode during the AKA-O battle.
- SS: Forcibly disable NBG1-3 only if both RBG0 and RBG1 are enabled via BGON, instead of only checking if RBG1 is enabled; fixes missing/glitchy graphics in "Houkago Ren'ai Club: Koi no Etude".
- SNES-Faust: Fixed broken ExLoROM support.
- PCE, PCE-Fast, PC-FX: Update channel 1 frequency cache upon LFO frequency register writes(the way the channel 1 frequency and LFO frequency are combined is still inaccurate, however, causing frequency update timing granularity to be too high).
- SNES-Faust: Fixed PPU window emulation bug that caused graphical glitches with a white circle at a few places in "Final Fantasy 5".
- PC-FX: Expanded external backup memory to 128KiB, and changed it so that internal backup memory and external backup memory are saved to/loaded from separate files.
- SASPlay: Added support for "Air Walkers".
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Télécharger Mednafen v1.31.0 UNSTABLE (64-bit)
Site Officiel de Mednafen
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.14 
Dimanche 21/08/22 à 17:32 par Firebrand
Deux nouvelles versions ont été publiées. Pas d'information sur la v18.13, mais voici les changements de la dernière:
- Improved APNG support thanks to Scutters.
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Site Officiel de GameEx
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v18.12 
Vendredi 19/08/22 à 14:33 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes pour Windows ont été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Just internal code optimizations in this release but in addition from this release forward previous versions are available for download since everything is now free. I would prefer to fix issues but if you are desperate and a new version breaks something for you, you can rollback.
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Site Officiel de GameEx
 
 ClrMAME Pro v4.046b 
Vendredi 19/08/22 à 14:29 par Firebrand
Une nouvelle vague de correctifs a été apportées à ce gestionnaire de ROMs. La fonction supprimée lors de la dernière version semble être de retour? Voici les changements apportés:
- fixed: unsorted disk array can rarely cause random unneeded chd messages (4.046b)
- revert: since MAME does not support subfolders on unpacked sets, the disk names handling change from 4.046a needs to be reverted (4.046a)
- fixed: support for other sample extensions is broken
- fixed: more compatibility for standalone rebuilder tool in handling disk names in full merged mode (hash collision mode)
Télécharger ClrMAME Pro v4.046b (32-bit)
Télécharger ClrMAME Pro v4.046b (64-bit)
Site Officiel de ClrMAME Pro
 
 ClrMAME Pro v4.046a 
Mercredi 17/08/22 à 14:15 par Firebrand
Une nouvelle version des ce gestionnaire de ROMs a été publiée. C'est peu fréquent, mais un des changements de la précédente version a été retiré:
- fixed: more compatibility for standalone rebuilder tool in handling disk names in full merged mode (hash collision mode (revert in 4.046a)
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Site Officiel de ClrMAME Pro
 
 Messinfo.dat v0.246 (11.35) 
Mardi 16/08/22 à 14:22 par Firebrand
Le cycle de mises à jour pour MAME v0.246 se referme pour les fichiers additionnels d'AntoPISA. Voici donc le dernier:
- 11.35 08/15/2022: Aligned files to 0.246 version.
Télécharger Messinfo.dat v0.246 (11.35)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 ClrMAME Pro v4.046 
Lundi 15/08/22 à 14:36 par Firebrand
Ce gestionnaire de ROMs a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- fixed: support for other sample extensions is broken
- fixed: more compatibility for standalone rebuilder tool in handling disk names in full merged mode (hash collision mode)
- fixed: more compatibility for standalone rebuilder tool in handling of devices with romof attributes in full merged mode
- misc: updated 7zip sdk/dll tp 2201
Télécharger ClrMAME Pro v4.046 (32-bit)
Télécharger ClrMAME Pro v4.046 (64-bit)
Site Officiel de ClrMAME Pro
 
 NegaMAME v0.246-1 
Lundi 01/08/22 à 13:51 par Firebrand
Cette version de MAME prévue pour être utilisée avec le frontend Negatron a été mise à jour vers MAME v0.246.
Télécharger NegaMAME v0.246-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.246-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.246-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 Messinfo.dat v0.245 (11.34) 
Vendredi 29/07/22 à 14:08 par Firebrand
La version mensuelle de MAME n'est toujours pas sortie, ce qui permet à ce fichier informatif d'arriver tardivement mais pas encore en retard.
- 11.34 07/28/2022: Aligned files to 0.245 version.
Télécharger Messinfo.dat v0.245 (11.34)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 ares v129 
Lundi 18/07/22 à 14:41 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
Ares v129 has now been released. As seems to be the recent trend, Rasky has once again contributed a significant amount of improvments to the Nintendo 64 core; among other things, even allowing the Nintendo 64 port of Linux to boot!
Additionally, this release adds preliminary emulation of the Atari 2600. This is notable as it is our first new emulation core since we have taken over development.
In it's current state, many games are working but with the following caveats
- Only a small subset of mappers are supported
- The TIA isn't cycle accurate yet; a number of games may have rendering and/or collision issues.
- There is currently little-to-no reason to use this over other Atari 2600 emulators at this time, but going forward we expect the situation to improve.

Changelog:

core
- prevent synchronisation from calling a thread that is in the process of being destroyed [LukeUsher]

desktop-ui
- Add support for choosing which system to launch via command-line parameters [LukeUsher]

a26
- Add preliminary Atari 2600 emulation [LukeUsher]

n64
- implement AI DMA hardware bug; fixes audio in Twisted Edge [rasky]
- add n64 mouse emulation [LuigiBlood]
- implement per-controller joybus pif communication [LuigiBlood]
- fix clamping of RSP vrndn/vrndp opcodes [rasky]
- fix VMACQ and fix/simplify VMOV [rasky]
- implement more null opcodes in RSP [rasky]
- run PI DMA immediately, delay only the interrupt [rasky]
- improve PI DMA timings [rasky]
- improve RSP DMA timings [rasky]
- re-activate 64-bit memory map [rasky]
- rework RSP DMA double buffering [rasky]
- fix serialization [rasky]
- fix marginal cases of SHV and SWV [rasky]
- use a stronger hash in RSP recompiler to avoid collisions [rasky]
- fix RDP scissoring in copy/fill mode [rasky]
- fix incorrect identifier for South Park Rally (USA) [remutro]
- fix LWL/LWR accesses over RCP ranges [rasky]
- fix identidtier for WCW Mayhem [remutro]
- fix RSP opcode SFV [rasky]
- fix RSP opcode STV [rasky]
- implement invalid COP0 register access [rasky]
- more accurate RDP status bit management [rasky]
- fix 64-bit addressing [rasky]
- improve 64-bit DLB exceptions [rasky]
- fix 64-bit TLB vaddr match [rasky]
- add region check to TLBP [rasky]
- implement basic RDP freeze [rasky]
- fix RSP emulation on ARM [rasky]

md
- add workaround for Corpse Killer (CD) gamepad bug [TascoDLX]

sfc
- alternate fix for voxel demo; fixes SuperFX compatibility regression [LukeUsher]
- lazily sync co-processors; improves performance on lower-end systems [LukeUsher]

gba
- prevent window from blocking translucent sprite blending [LukeUsher]

ps1
- fix broken seek cd-rom commands [LukeUsher]
- data reads should stop cd-da reads [LukeUsher]
- implement ReadToc cd-rom command [LukeUsher]
- implement SCEX test commands [LukeUsher]
- stub cd-rom MotorOn command [LukeUsher]
- clear parameter fifo after command execution [LukeUsher]

ng
- fix a crash when loading an invaliud neo geo bios [remutro]

sh2
- implement watchdog in interval timer mode (fixes Star Wars Arcade 32X) [LukeUsher]
Télécharger ares v129 (Windows)
Télécharger ares v129 (MacOS)
Site Officiel de ares
 
 RomVault v3.5.0 
Mardi 05/07/22 à 16:41 par Firebrand
Ce gestionnaire de ROMs a été mis à jour. Voici la liste des changements:
- ZipMove - Where possible RV will now moves(renames) a complete correct ZIP file instead of copying/rebuilding it. Which can be a massive speed up when this can be applied.
- M.I.A. - Missing in Action ROM status has now been added to RV, this lets you know if a rom in a DAT has been lost (or unreleased), so that it is no longer just listed as missing(red).
- Graphic Packs - Have a little trouble seeing the difference in all the chip icon colors, we you can now download Graphic packs that complete change RV's UI graphics, Check out some graphics packs here
- Scanning File Ignore - can now add global file (With wild card) ignore while scanning, this has been requested for a long time.
- Bug Fixes - Over 16 other bug fixes have been squashed.
- UI cleanup - the UI have had a few quality of like changes / clean ups.
Télécharger RomVault v3.5.0
Site Officiel de RomVault
 
 GameEx et GameEX Arcade Edition v18.11 
Dimanche 03/07/22 à 14:56 par Firebrand
Une nouvelle version de ces frontends multi-systèmes ont été publiées. Les changements ne sont pas connus.
Télécharger GameEx v18.11 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.11 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.11 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.11 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 NegaMAME v0.245-1 
Samedi 02/07/22 à 13:43 par Firebrand
Ce build de MAME prévu pour être utilisé avec le frontend Negatron a été mis à jour vers MAME v0.245.
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
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