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 GLideN64 vPublic Release 4.0 
Jeudi 04/04/19 à 15:23 par Firebrand
Pas de changement de numéro de version, mais un hotfix a été appliqué à la dernière version de ce plugin vidéo pour émulateurs Nintendo 64. Voici ce qui a été corrigé:
- Some last minutes modifications broke Dark Rift, and that bug sneaked into the 4.0 release. It is fixed now
Télécharger GLideN64 vPublic Release 4.0
Site Officiel de GLideN64
 
 Fournée de GameEx 
Jeudi 04/04/19 à 15:21 par Firebrand
Toutes les versions de GameEx ont été mises à jour, même GameEx Evolution, qui est toujours en beta. Et toujours aucune information sur les nouveautés.
Télécharger GameEx v15.57
Télécharger GameEx Arcade Edition v15.57
Télécharger GameEx Evolution v1.03
Site Officiel de GameEx
 
 Le sondage d'avril 2019 
Mercredi 03/04/19 à 14:50 par Firebrand
Après avoir passé une journée à esquiver les jets de poissons, notamment dans l'actualité du jeu vidéo, nous pouvons reprendre une activité normale.

Découvrons les résultat du précédent sondage de notre site:



Sans réelle surprise, une écrasante majorité d'entre vous apprécie les jeux à la difficulté équilibrée: vous ne demandez pas une promenade de santé, mais pas non plus le parcours du combattant. Vous n'êtes finalement que 10% à vouloir pleurer du sang.


Le jeu multijoueurs en ligne est de plus en plus présent (et imposé) dans les jeux récents. La pratique est pourtant loin d'être nouvelle puisqu'elle remonte aux années 90. Suivez-vous cette tendance? Le sondage de ce mois va s'y intéresser.


Une joueuse concentrée sur sa partie d'un jeu multijoueurs..


Vous pouvez venir défendre votre avis sur notre forum!
 
 Messinfo.dat v0.208 (11.26) 
Mardi 02/04/19 à 14:16 par Firebrand
Comme d'habitude, ce fichier informatif conclue le cycle de mises à jour mensuel d'AntoPISA pour ses support files.
- 11.26 02/04/2019: Aligned files to 0.208 version.
Télécharger Messinfo.dat v0.208 (11.26)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v15.56 
Mardi 02/04/19 à 14:13 par Firebrand
Encore de nouvelles versions pour ces frontends multi-systèmes. Mais toujours aucune information sur les changements à l'horizon.
Télécharger GameEx v15.56
Télécharger GameEx Arcade Edition v15.56
Site Officiel de GameEx
 
 GLideN64 Public Release 4.0 
Mardi 02/04/19 à 14:11 par Firebrand
Une nouvelle version majeure de ce plugin video pour émulateur Nintendo 64 a été publiée. Les améliorations sont les suivantes:
Today is time to set new Release tag to master branch.
Previous Release 3.0 was a revolutionary one because of massive changes in plugin's architecture and new possibilities opened by these changes. This release is rather evolutionary. It continues tendencies started in the previous version. Of course, new features had been developed too. Lets see:

Solution for HLE problems
- The main theme of the new release is solution of HLE-related problems. It started with long long awaited HLE implementation of BOSS ZSort microcode made by Gilles Siberlin.
- Then olivieryuyu and me completed our "Mission Impossible 2" : HLE implementation of microcodes for "Indiana Jones" and "Battle for Naboo".That was a huge and incredibly hard work. Successful completion of that task ultimately closed "HLE not supported" issue. All N64 games now can be run in HLE mode. olivieryuyu wrote an article about this microcode: "The masterpiece graphic microcode behind the Nintendo 64 version of Indiana Jones and the Infernal Machine and Star Wars Episode I: Battle for Naboo". I highly recommend to read it.
- Next step was to fix issues caused by incomplete or incorrect implementation of some HLE commands, which caused HLE-only glitches. We started with re-implementation of S2DEX microcode, which is designed to draw such 2D objects as sprites and backgrounds. olivieryuyu decoded that huge and tangled microcode and we made new HLE implementation of it, trying to reproduce original algorithms as close as possible. That work took us circa six month.
- We also fixed several small HLE issues, where glitch was caused by an issue in some command. Such fixes also required microcode analysis. Thanks to olivieryuyu's efforts we fixed:
*missing transition effect in Dark Rift menu
*Coin Block Blitz mini game in Mario Party
*Conker's Bad Fur Day lighting fix
*Missing graphics in Sim City 64

Regressions fixes.
- The second big topic of this new release is fixing of regressions.
- Unfortunately, each big release is brings not only new features and fixes, but also new bugs. Complete testing is very hard and tedious process. Fortunately, users are founding and reporting us about issues. One of my goals for this release was to fix all known regressions. I combed project's bug tracker for such bugs. To my surprise, many reported issues were actually old and very old regressions. I even found regressions, which were made before the very first public release. I fixed all these issues and I hope that this release will not bring many new ones.

New features.
1. As you know, GLideN64 has special mode for precise emulation of N64 depth compare. This mode helps to fix many minor and some major issues with depth compare, but it has some limitations:
- serious performance drop in some games
- incompatibility with Multi-Sample Anti Aliasing (MSAA)
- Logan McNaughton aka loganmc10 found OpenGL extensions, which helped us to weaken the performance issue greatly. Now you can use N64 depth compare freely if your hardware supports required extensions. This mode is still incompatible with MSAA, but now we have a solution. I implemented Fast Approximate Anti Aliasing (FXAA) , which you can enable along with N64 depth compare.
2. Ultimate solution for "remove these darn annoying black boarders" issue: Overscan feature. Now you may crop output image as much as you want.
3. User profiles. You may create profiles with different settings and switch between them. For example, you may create a profile with 2D fixes enabled to play 2D games, or create a profile with N64 depth compare + FXAA enabled.

New supported games
- I already mentioned implementation of new microcodes, which finally made it possible to run any game with HLE. However, there are still games, which can't run properly because they do something weird what GLideN64 does not expect and can't emulate yet. Example of such game is Super Bowling 64. The way that game programmed makes it hard to emulate on PC hardware. Finally I found a way how it can be done. That fix then helped me to solve split screen issue in NASCAR 2000. Another example of hard to emulate issue is multiplayer mode in GoldenEye 007 and Perfect Dark with 3 or 4 players. It was fixed too.

Other
- It is impossible to list all solved issues. We closed more than 175 issues during this release cycle .
Télécharger GLideN64 Public Release 4.0
Site Officiel de GLideN64
 
 WinUAE v4.2.0 Beta 7 FR 
Mardi 02/04/19 à 14:05 par Firebrand
Tradu-France a publié sa traduction française de la dernière beta de WInUAE.
Télécharger WinUAE v4.2.0 Beta 7 FR (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.2.0 Beta 7 FR (64-bit)
Tradu-France
 
 Hoxs64 v1.0.19.0 FR 
Mardi 02/04/19 à 14:03 par Firebrand
La dernière version de cet émulateur Commodore 64 a été traduite en français par Tradu-France.
Télécharger Hoxs64 v1.0.19.0 (32-bit) FR
Télécharger Hoxs64 v1.0.19.0 (64-bit) FR
Tradu-France
 
 SDLMAME4Ubuntu v0.208 
Mardi 02/04/19 à 14:00 par Firebrand
Ce build de MAME destiné à Linux a été mis à jour avec les dernières sources disponibles de l'émulateur.
Télécharger SDLMAME4Ubuntu v0.208 (32-bit)
Télécharger SDLMAME4Ubuntu v0.208 (64-bit)
Site Officiel de SDLMAME4Ubuntu
 
 NSFplay v2.4 
Dimanche 31/03/19 à 15:56 par Firebrand
Ce lecteur de fichiers audio NES .nsf passe en version stable. Voici l'ensemble des changements apportés:
This version adds support for the NSF2 file format, which provides embedded metadata, and IRQ capabilities. NSFe metadata has been extended and merged with NSF2. New metadata additions include expansion audio mix levels and Dendy support. The quality setting and its underlying implementation has been rewritten, now applying globally rather than one setting per expansion device, and having better synchronization between the NES CPU and audio devices.

- Fixed incorrect bytes per second in stereo WAV output.
- Fixed NSFe track title display when using playlist.
- Fixed crash issue with 1MB NSF files. (Bank counting was incorrect.)
- Default NTSC speed changed from 16640 to 16639. (Slightly more accurate to hardware.)
- More bits of precision on fade-out, creates smoother fade.
- 48000Hz is the new default samplerate.
- Fixed keyboard view wave string bias on N163/FDS.
- Fixed frequency rounding for triangle/noise/DMC in keyboard display.
- Fixed intermittent crash with Winamp starting up with NSF in playlist.
- Fixed FDS mod table bit-mask and wavetable read address. (Minor.)
- Fixed broken playback rate for rates < 28 Hz.
- NSFe RATE chunk implemented.
- NSFe regn chunk implemented, including full Dendy support.
- NSFe mixe chunk implemented.
- NSFe taut, psfx chunk implemented.
- Drag and drop will now acknowledge a failed load with a pop-up alert.
- Migrate to VS2017.
- IRQ support.
- Play now runs at next opportunity rather than always at the start of frame, similar to poll based players like PowerPak.
- Other expansions with FDS automatically disables FDS RAM writes, and FDS banking for $6000-7FFF.
- Full NSF2 implementation. (non-returning INIT, suppress play, IRQ, NSFe metadata.)
- Removed non-functional filters, compressors, etc. from the audio chain.
- Removed per-channel quality settings, created a single master quality setting.
- DPCM byte read now correctly takes 2 cycles.
- Improved NES CPU vs APU/audio synchronization (controlled by quality setting).
- Better error messages for files that can't be loaded.
- Fixed broken seek, and restored the "fask seek" option. (Seeks as if quality=1, normally OK.)
- If in_yansf.ini can't be found or created next to in_yansf.dll, will try to save settings to %AppData%\NSFPlay\ instead.
- N163 compatbility options for phase write protect and limited wavelength. (Supports old NSFs that are not hardware accurate.)
- Option to randomize starting triangle phase.
- NSFe VRC7 chunk implemented, provisional support for YM2413 variant.
- VRC7 patch set dump by Nuke.YKT.
Télécharger NSFplay v2.4
Site Officiel de NSFplay
 
 Fichiers additionnels pour MAME v0.208 
Dimanche 31/03/19 à 15:52 par Firebrand
AntoPISA a mis à jour ses fichiers informatif pour MAME. Dans ceux qu'il a prévus, seul manque Messinfo.dat pour l'instant.
Languages.ini v0.208 (0.97):
- 2019/03/30 0.97: Added 0.208 sets.

Series.ini v0.208:
- Items RENAMED (2): (djboy) to (djboyu) and (djboya) to (djboyua).
- Series UPDATED (4): DJ Boy, Neo Print, Raiden and Sega Rally.

Unofficial Catlist/Catver v0.208:
- 2019/03/30: Aligned files to MAME 0.208.
Télécharger Category.ini v0.208
Télécharger Languages.ini v0.208 (0.97)
Télécharger Series.ini v0.208
Télécharger Unofficial Catlist/Catver v0.208
Télécharger Version.ini v0.208
Progetto-SNAPS
 
 History.dat v2.08 
Samedi 30/03/19 à 14:26 par Firebrand
une nouvelle version de ce fichier informatif pour MAME a été publiée à l'occasion de la sortie de MAME v0.208.
Télécharger History.dat v2.08
Site Officiel de History.dat
 
 Nintendulator FR v0.985 Beta (28/03/19) 
Samedi 30/03/19 à 14:24 par Firebrand
La dernière version de cet émulateur NES est désormais disponible en français.
Télécharger Nintendulator FR v0.985 Beta (32-bit) (28/03/19)
Télécharger Nintendulator FR v0.985 Beta (64-bit) (28/03/19)
Tradu-France
 
 WinUAE v4.2.0 Beta 7 
Samedi 30/03/19 à 14:21 par Firebrand
Cette nouvelle beta de WinUAE apporte une vague de correctif en préparation de la version stable. Voici de quoi il s'agit:
- ELF executable ROM loader crash fix.
- Borderblank + horizontally bitplane ending before display window end: part of right border was drawn using wrong color (borderblank color vs color 0).
- uaegfx and Picasso IV 8-bit palette overlay mode was not implemented. Fixes XIII/Oxyron PIP mode.
- Fixed uaegfx overlay corruption if allocated overlay bitmap width was not divisible by pixel byte size. (PiP_View + image with "unaligned" width)
- Disassemmbling 68020+ full format extension type (an,dn,xxxx.w/.l) didn't print an part.
Télécharger WinUAE v4.2.0 Beta 7 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.2.0 Beta 7 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 MAME for XP v0.208 
Samedi 30/03/19 à 14:18 par Firebrand
La version officielle de MAME n'est visiblement plus compatible avec Windows XP. Cette version continue de fonctionner avec ce vénérable système d'exploitation.
Télécharger MAME for XP v0.208
Site Officiel de MAME for XP
 
 Nintendulator v0.985 Beta (28/03/19) 
Vendredi 29/03/19 à 13:09 par Firebrand
Une nouvelle version beta de cet émulateur NES a été publiée. Aucune information sur les changements n'a été donnée.
Télécharger Nintendulator v0.985 Beta (32-bit) (28/03/19)
Télécharger Nintendulator v0.985 Beta (64-bit) (28/03/19)
Site Officiel de Nintendulator
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v15.54 
Jeudi 28/03/19 à 14:12 par Firebrand
Ces frontends multi-systèmes ont été mis à jour, mais aucune information sur les changements n'a été diffusée.
Télécharger GameEx v15.54
Télécharger GameEx Arcade Edition v15.54
Site Officiel de GameEx
 
 Mameinfo.dat v0.208 
Jeudi 28/03/19 à 14:10 par Firebrand
Une nouvelle version de ce fichier informatif pour MAME a été publiée. Voici les données modifiées:
- Updated to MAME 0.208 (http://git.redump.net/mame/log/).
- Added Source/Listinfo changes.
- Newest Bugs (27th Mar).
- Added/Reorganized 'Recommended Games'.
- Fixed Mameinfo.dat infos.
Télécharger Mameinfo.dat v0.208
Site Officiel de Mameinfo.dat
 
 NegaMAME v0.208-2 
Jeudi 28/03/19 à 14:08 par Firebrand
Cette version de MAME prévue pour fonctionner avec le frontend Negatron a été mis à jour avec les sources de MAME v0.208.
Télécharger NegaMAME v0.208-2 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.208-2 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.208-2 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 puNES v0.104 
Mercredi 27/03/19 à 15:39 par Firebrand
Cet émulateur NES a été mis à jour mais seulement dans sa version Windows. Les améliorations sont les suivantes:
- Fixed graphical problem with xBRZ filter.
- Fixed mappers 50, 90, 156, 178, UNL-KOF97, UNL-VRC7, MMC3 KT-008 PCB.
- Fixed possible issue with High DPI monitor.
- The shortcuts were not applied and saved correctly. Fixed.
- For the general UxROM mapper use a full 8-bit bank select register.
- Fixed compilation with QT 5.12 under Windows.
- Fixed the management of the zapper that now also correctly manages the X coordinates.
- Updated the Russian translation (thx Alter0ne).
- Fixed the disappearance of the mouse cursor after two seconds.
- Fixed the emulator freezing if pressed "Switch Sides" hotkey.
- Added the rewind function that replaces the timeline. Now it is possible to "rewind" the game. Once the rewind function has been activated (at any time during the game) it is possible to move forward and backward in the gameplay one frame at a time or at different speeds (1x, 2x, 4x, 8x, 16x, 32x or 64x). You will be able to move freely in the recording until you press the "play" button, from that moment all the gameplay memorized after the selected frame will be lost. In the "general settings" you can select the duration in minutes of the recordable gameplay (the different options are: disable, 2mins, 5mins, 15mins, 30min, 60mins or unlimited) but keep in mind that the more minutes you can record the more space on the hard disk will be used.
Télécharger puNES v0.104 (32-bit)
Télécharger puNES v0.104 (64-bit)
Site Officiel de puNES
 
 MESS et MESSUI v0.208 
Mercredi 27/03/19 à 15:33 par Firebrand
Après quelques mois d'absence, les builds de MESS et MESSUI sont de retours pour ceux qui ne veulent profiter que des machines non arcade de MAME.
Télécharger MESS v0.208 (32-bit)
Télécharger MESS v0.208 (64-bit)
Télécharger MESSUI v0.208 (32-bit)
Télécharger MESSUI v0.208 (64-bit)
Site Officiel de MESS
 
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