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 Steem SSE v4.1.1 R1 
Mardi 03/08/21 à 14:44 par Firebrand
Cet émulateur Atari ST a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Ugly GUI bug in I/O ports options, output to file (Windows)
- ACSI add dummies for commands $07 and $1A
- Misc. fixes
Télécharger Steem SSE v4.1.1 R1 (32-bit) (Windows)
Télécharger Steem SSE v4.1.1 R1 (64-bit) (Windows)
Télécharger Steem SSE v4.1.1 R1 (32-bit) (Linux)
Télécharger Steem SSE v4.1.1 R1 (64-bit) (Linux)
Site Officiel de Steem SSE
 
 NPlayers.ini v0.234 
Lundi 02/08/21 à 15:05 par Firebrand
Ce fichiers permettant de trier les jeux par nombre de joueurs contient désormais les jeux de MAME v0.234.
Télécharger NPlayers.ini v0.234
Site Officiel de NPlayers.ini
 
 Fichiers additionnels pour MAME v0.234 
Lundi 02/08/21 à 15:02 par Firebrand
Les premiers fichiers additionnels de ProgettoSNAPS pour MAME v0.234 ont été publiés. Voici les changements pour les fichiers ayant des release notes:
Catlist/Catver v0.234:
- 2021/08/02: Aligned files to MAME 0.234.

Languages.ini v0.234 (1.26):
- 2021/08/02 1.26: Added 0.234 sets.

Series.ini v0.234:
- Items RENAMED (1): (rainwrce) to (rainwarrce).
- Series UPDATED (6): Aristocrat MK Hardware, Armored Warriors, Flying Shark, Scramble, Silent Scope and Twin Bee.
Télécharger Category.ini v0.234
Télécharger Catlist/Catver v0.234
Télécharger Languages.ini v0.234 (1.26)
Télécharger Series.ini v0.234
Télécharger Version.ini v0.234
ProgettoSNAPS
 
 WinUAE v4.9.0 Beta 27  
Lundi 02/08/21 à 14:52 par Firebrand
Cet émulateur Amiga a été mis à jour. Voici les améliorations de cette nouvelle beta:
- Graphics glitches fixed (b26 and b25)
- Some programs (for example Wings of Death) that use OCS compatible 60Hz hack didn't have working vblank interrupt. If write to VPOSW jumped to mid last line, vblank start line check was missed.
- Added some optimizations (for example don't create new bitplane allocation table for current scanline if previous line had identical bitplane cycle sequence)
- Added bitplane/audio DMA conflict emulation that can happen in bitplane overrun situations. In this situation no DMA transfer is done (neither BPL or audio).
- Integer scale filters usually forced all scanlines to be fully redrawn, even if content didn't change.
- VPOSW fake 60Hz now uses 60Hz height if refresh rate is >=55Hz and 50Hz height if less than 55Hz. Matches 1081/1084 etc CRT behavior better.
- "Remove interlace artifacts" last line flickering fixed.
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 27 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 27 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 SameBoy v0.14.5 
Lundi 02/08/21 à 14:50 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur GameBoy/GameBoy color a été publiée rapidement car elle corrige un bug:
- Fixed a bug that sometimes prevented opening GBS files
Télécharger SameBoy v0.14.5 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.14.5 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 Raine v0.91.19 
Dimanche 01/08/21 à 14:45 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur multi-systèmes a été publiées. Une version pas tout à fait finie car l'auteur a la motivation dans les chaussettes. Seules les versions Windows ont été compilées, celles pour Linux viendront plus tard. Voici les changements apportés:

Edit: les versions Linux sont maintenant disponibles.
Sorry guys, I'm out of motivation to finish the sdl2 port, I have committed my changes so far to git but it's not finished. But as it is, the sdl-1.2 version can still be built without problem, and with the problems reported about the bad blits because of the opengl gui, it's a good time to release something. So the changes are :
- the new Brazilian Portuguese locale
- curl now gets the rom from the full internet archive for raine instead of trying to guess where it can find it. As I said it's quite slow, but as a remainder, when Antiriad was working on the f3 emulation, it took him a whole night to retrieve one of these roms, so it's very fast compared to this ! ;-)
- And reverted the opengl gui, meaning you get the fullscreen bugs back for the windows version, but it also fixes the emudx games + neo turf masters (you'll probably have to disable the speed hacks in neocd options for neo turf masters). For those who prefer the opengl gui and don't care about these fixes, just stay with 0.91.18 !

Hey, it would make a very nice final version for raine I think. Lots of locale, can even get its roms from the internet, nice way to finish it. If ever I find some new motivation I might finish this sdl2 port one day, but nothing is less sure for now...
Télécharger Raine v0.91.19 (32-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.91.19 (64-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.91.19 (32-bit) (Linux)
Télécharger Raine v0.91.19 (64-bit) (Linux)
Site Officiel de Raine
 
 History.xml et History.dat v2.34 
Samedi 31/07/21 à 15:02 par Firebrand
Ces deux fichiers informatifs ont été mis à jour pour MAME v0.234:
- Updated to MAME 0.234.
- Featuring all database changes since 2.33.
Télécharger History.xml v2.34
Télécharger History.dat v2.34
Site Officiel de History.xml
 
 Versions 32-bit des builds de MAME v0.234 
Samedi 31/07/21 à 14:59 par Firebrand
Les versions non officielles des builds de MAME pour processeurs 32-bit ont été publiées.
Télécharger MAME v0.234 (32-bit)
Télécharger MAMEUI32 v0.234
Télécharger ARCADE v0.234 (32-bit)
Télécharger HBMAME v0.234 (32-bit)
Télécharger HBMAMEUI v0.234 (32-bit)
Télécharger MESS v0.234 (32-bit)
ProgettoSNAPS
Forums d'ARCADE
 
 SameBoy v0.14.4 
Samedi 31/07/21 à 14:50 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur GameBoy/GameBoy Color a été publiée. Voici la liste des nouveautés:
This version is backwards compatible with save states from SameBoy 0.11.x and newer, as well as save states from any BESS compliant emulator

New/Improved Features
- GBS support updated to support common non-standard formats, as well as ugetab’s GBS extensions
- ROM and GBS loading errors and handled better in the Cocoa frontend
- SameBoy is now better categorized on Linux desktops
- The Cocoa frontend now includes an optional update checker and installer
- Improved support for running without OpenGL in the SDL frontend, added command-line flag to disable OpenGL
- SameBoy will now attempt to load .snX save states (used by other emulators such as BGB) if a .sX save state is not found
- The Cocoa frontend now has volume control
- The Cocoa and SDL frontends now include an optional speedrun-friendly OSD
- DualSense controllers now have first-tier support in the Cocoa frontend, with rumble, LED, and analog turbo/slow-motion support, in both wireless and USB modes
- The SDL frontend now supports the -s/–stop-debugger command line flag, which starts SameBoy with a stopped debugged on the first instruction
- A new realistic low contrast color correction mode, “Harsh Reality”, was added
- Improved the ticks debugger command with more detailed output
- Improved warnings when entering PPU or APU odd-modes
- Major improvements to JoyKit, which should allow previously broken controllers such as Xbox controllers or 8BitDo controllers to work in the Cocoa frontend
- The libretro frontend has been updated to the newer options API, which majorly improves core option screens in RetroArch and other libretro interfaces

Accuracy Improvements/Fixes
- Improved accuracy of RTC latching
- Fixed a bug that prevented STAT interrupt blocking from functioning correctly in the transition to VBlank while the OAM interrupt was disabled
- Disabled an attempt to improve audio accuracy that resulted in audio regressions in several games
- Improved T-cycle accuracy of VBlank
- Major improvements to emulation of the STOP instruction and speed switching
- MBC5’s RAM enable register is now correctly emulated as an 8-bit register
- Improvements to several edge cases of the OAM corruption bug
- Fixed an issue where several DMG games would boot with incorrect palettes when using SameBoy’s built-in boot ROMs

Bug Fixes
- Fixed a bug where the ‘O’ key could not be mapped in the SDL frontend
- Corrected the default mapping for DualShock 4 and DualSense controllers in the Cocoa frontend
- Fixed a bug that prevented using the Switch Pro Controller in USB mode in the Cocoa frontend
- Fixed a bug where Cocoa’s VRAM viewer could appear blurry

Misc Internal Changes
- The GBS APIs now allow loading from a buffer
- Redundant MBC data removed from BESS save states
Télécharger SameBoy v0.14.4 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.14.4 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 CPCemu v2.3.3 
Samedi 31/07/21 à 14:46 par Firebrand
Cet émulateur Amstrad CPC a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Snapshot sizes of up to 576 K (uncompressed only).
- Default snapshot size can be changed in configuration file.
- New option to use on-screen joystick as cursor keys.
- Several bug fixes, in particular in the context of ROM handling.
Télécharger CPCemu v2.3.3 (Windows)
Télécharger CPCemu v2.3.3 (MacOS)
Télécharger CPCEmu v2.3.3 (Linux)
Site Officiel de CPCemu
 
 NegaMAME v0.234-1 
Vendredi 30/07/21 à 15:49 par Firebrand
Ce build de MAME prévu pour être utilisé avec le frontend Negatron a été mis à jour vers MAME v0.234.
Télécharger NegaMAME v0.234-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.234-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.234-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 WinUAE v4.9.0 Beta 26 FR 
Jeudi 29/07/21 à 12:37 par Firebrand
Tradu-France a déjà traduit en français la dernière beta de WinUAE.
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 26 FR (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 26 FR (64-bit)
Tradu-France
 
 WinUAE v4.9.0 Beta 26 
Jeudi 29/07/21 à 12:32 par Firebrand
Une nouvelle beta pour cet émulateur Amiga a été publiée. Après quelques temps d'absence pour simplifier le développement, la version 64-bit est de retour. Les améliorations sont les suivantes:
- Write to most programmed mode registers (ECS/AGA only) caused display emulation reinitialization, even when modified register was not in use. Now reinitialization is only done if matching BEAMCON0 bit(s) is set. Fixes BC Kid screen flashing, game updates color registers but writes too much and modifies first few programmed mode registers.
- Remove interlace artifacts option works again but is not fully functional. (last line might flicker, copper modifications are not always accurate)
- On the fly switch to subpixel mode caused hang in some situations.
- Default overscan mode had one extra pixel row and line. Overscan+ size also fixed.
- Fixed display glitches in 68020+ memory cycle exact modes (memory cycle exact only).
- Shader files are again supported in Direct3D 11 mode. FX11 moved to separate static library.
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 26 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.9.0 Beta 26 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 SDLMAME v0.234 
Jeudi 29/07/21 à 12:28 par Firebrand
Ce build de MAME pour MacOS a été mis à jour avec les sources de MAME v0.234.
Télécharger SDLMAME v0.234 (Intel)
Télécharger SDLMAME v0.234 (M1)
Site Officiel de SDLMAME
 
 m64p 27/07/2021 
Mercredi 28/07/21 à 15:56 par Firebrand
Un bug a été corrigé pour cet ensemble comportant un émulateur, un frontend et un plugin graphique. Voici de quoi il s'agit:
- Fix for #204: Dinosaur Planet crashes when loading a new game
Télécharger m64p 27/07/2021 (Windows)
Télécharger m64p 27/07/2021 (Linux)
Site Officiel de m64p
 
 Highscore.dat (unofficial) 19/07/2021 
Mercredi 28/07/21 à 15:52 par Firebrand
Avec quelques jours de retard, une nouvelle version de ce fichier permettant de conserver ses meilleurs scores avec MAME a été publié. Apparemment, ce sont surtout des clones qui ont été ajoutés à la liste des ROMs supportées.
Télécharger Highscore.dat (unofficial) 19/07/2021
Site Officiel de Highscore.dat (unofficial)
 
 Mameinfo.dat v0.234 
Mercredi 28/07/21 à 15:48 par Firebrand
Les données de MAME v0.234 ont été intégrées à ce fichier informatif. Voici les détails:
- Updated to MAME 0.234 (http://git.redump.net/mame/log/).
- Added Source/Listinfo changes.
- Newest Bugs (28th Jul).
- Added/Reorganized 'Recommended Games'.
- Fixed Mameinfo.dat infos.
Télécharger Mameinfo.dat v0.234
Site Officiel de Mameinfo.dat
 
 MESS et MESSUI v0.234 (64-bit) 
Mercredi 28/07/21 à 15:45 par Firebrand
Ces versions de MAME dépourvues des jeux d'arcade ont également été mises à jour vers MAME v0.234. Voici la liste des nouveautés spécifiques:
Changes
- Fixed crash in maestro.cpp when validating
- Fixed buffer overflow when creating CPU.ini
Télécharger MESS v0.234 (64-bit)
Télécharger MESSUI v0.234 (64-bit)
Site Officiel de MESS
 
 WolfMAME v0.234 
Mercredi 28/07/21 à 15:41 par Firebrand
Ce build de MAME anti-triche pour les compétitions de high-scores a été mis à jour vers MAME v0.234.
Télécharger WolfMAME v0.234
Site Officiel de WolfMAME
 
 HBMAME et HBMAMEUI v0.234 (64-bit) 
Mercredi 28/07/21 à 15:39 par Firebrand
Une nouvelle version de ce build de MAME spécialisé dans les HackROMs et les homebrews a été publiée. Voici les nouveaux jeux supportés:
New Games
- [dkongan] Donkey Kong 40th Anniversary Edition
- [dkongbp1] Donkey Kong Barrelpalooza v1.07
- [mhavocpex7] Major Havoc - The Promised End (v0.78)
- [mhavocpex7de] Major Havoc - The Promised End (v0.78) (German)
- [mhavocpex7fr] Major Havoc - The Promised End (v0.78) (French)
Télécharger HBMAME v0.234 (64-bit)
Télécharger HBMAMEUI v0.234 (64-bit)
Site Officiel de HBMAME
 
 ARCADE v0.234 (64-bit) 
Mercredi 28/07/21 à 15:35 par Firebrand
Ce build alternatif de MAME est lui aussi passé à la v0.234. Aucune nouveauté spécifique à signaler.
Télécharger ARCADE v0.234 (64-bit)
Site Officiel de ARCADE
 
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