Organiser
Filtrer par machine :
Type de vue :
 
 Clock Signal 01/07/2022 
Samedi 09/07/22 à 15:46 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes pour MacOS et Linux (via Snap) a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- This release resolves a regression in the previous, which caused the Acorn Electron and Vic-20 not to boot correctly.
Télécharger Clock Signal 01/07/2022
Site Officiel de Clock Signal
 
 vAmiga v2.1 Beta 4 
Vendredi 08/07/22 à 14:48 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur Amiga pour MacOS a été publiée. Un seul changement est à signaler:
- Added support for ECS Denise (SuperHires modes)
Télécharger vAmiga v2.1 Beta 4
Site Officiel de vAmiga
 
 m64p v2022.07.3 
Vendredi 08/07/22 à 14:47 par Firebrand
De nouveaux correctifs ont été appliqués à cet ensemble pour l'émulation Nintendo 64. Voici de quoi il s'agit:
- Fix resolution setting
- Fix bilinear filtering setting
Télécharger m64p v2022.07.3
Site Officiel de m64p
 
 DuckStation 08/07/2022 
Vendredi 08/07/22 à 14:44 par Firebrand
Ce très bon émulateur PlayStation a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Update VC runtime links to VS2022 (Connor McLaughlin)
- 7ba0f85: fix japanese translation - save state dialog filter, debug window key accelerator (Dolphin) #2821
- 04992fd: Update Simple-Chinese language file to latest (zkdpower) #2822
- 506796a: Add 5106, 5146, 5186 codes for indirect reads from a register code (Silent) #2823
- Add RAIntergration support #2824 (Connor McLaughlin)
- Rework functions into namespace #2824 (Connor McLaughlin)
- e888934: added simple-flip shader (DCxDemo) #2825
- 2d85a51: Update duckstation-qt_it.ts (#2827) (RaydenX93) #2827
- e7f97f9: Update Cheat DB (#2826) (Anderson_Cardoso) #2826
- 3a70e4d: Add keys to more OSD messages: (Silent) #2828
Télécharger DuckStation 08/07/2022 (Windows)
Télécharger DuckStation 08/07/2022 (Linux)
Télécharger DuckStation 08/07/2022 (Xbox One)
Site Officiel de DuckStation
 
 EMU7800 v5.2.0.0 
Jeudi 07/07/22 à 13:42 par Firebrand
Cet émulateur Atari 7800 et Atari 2600 a été mis à jour, mais on ne sait pas grand chose des changements apportés:
- Maintenance release
Télécharger EMU7800 v5.2.0.0
Site Officiel de EMU7800
 
 m64p v2022.07.2 
Mercredi 06/07/22 à 11:39 par Firebrand
Cet ensemble pour l'émulation Nintendo 64 a encore été mis à jour. Un seul changement est à signaler:
- Add back screenshot support using Vulkan
Télécharger m64p v2022.07.2
Site Officiel de m64p
 
 NPlayers.ini v0.245a 
Mardi 05/07/22 à 16:43 par Firebrand
Une nouvelle version de ce fichier permettant de trier les jeux MAME par nombre de joueurs a été publiée. Voici les changements apportés:
- cleaned up version of 0.245
Télécharger NPlayers.ini v0.245a
Site Officiel de NPlayers.ini
 
 RomVault v3.5.0 
Mardi 05/07/22 à 16:41 par Firebrand
Ce gestionnaire de ROMs a été mis à jour. Voici la liste des changements:
- ZipMove - Where possible RV will now moves(renames) a complete correct ZIP file instead of copying/rebuilding it. Which can be a massive speed up when this can be applied.
- M.I.A. - Missing in Action ROM status has now been added to RV, this lets you know if a rom in a DAT has been lost (or unreleased), so that it is no longer just listed as missing(red).
- Graphic Packs - Have a little trouble seeing the difference in all the chip icon colors, we you can now download Graphic packs that complete change RV's UI graphics, Check out some graphics packs here
- Scanning File Ignore - can now add global file (With wild card) ignore while scanning, this has been requested for a long time.
- Bug Fixes - Over 16 other bug fixes have been squashed.
- UI cleanup - the UI have had a few quality of like changes / clean ups.
Télécharger RomVault v3.5.0
Site Officiel de RomVault
 
 m64p 01/07/2022 
Mardi 05/07/22 à 16:38 par Firebrand
Une nouvelle version de cet bundle pour l'émulation Nintendo 64 a été publiée. L'archive pour la version Linux n'est plus fournie, il faut maintenant suivre le lien dans la fiche de l'émulateur dans notre section Nintendo 64 pour l'installer. Les améliorations sont les suivantes:
- Built using Qt6 (instead of Qt5).
- Native Vulkan rendering. The shim that was in place to present the final image in OpenGL has been removed. Everything should look the same, but this is a fairly large change under the hood. Please report any bugs you find.
- Snap package has been removed. Please use Flatpak to install on Linux.
Télécharger m64p 01/07/2022
Site Officiel de m64p
 
 SDLMAME4Ubuntu v0.245 (64-bit) 
Lundi 04/07/22 à 13:32 par Firebrand
Ce build de MAME pour Linux Ubuntu a été mis à jour vers MAME v0.245.
Télécharger SDLMAME4Ubuntu v0.245 (64-bit)
Site Officiel de SDLMAME4Ubuntu
 
 NPlayers.ini v0.245 
Dimanche 03/07/22 à 14:58 par Firebrand
Le retard a été rattrapé car les nouvelles machines de MAME v0.245 ont été intégrées à ce fichier additionnel permettant de trier les jeux par nombres de joueurs.
Télécharger NPlayers.ini v0.245
Site Officiel de NPlayers.ini
 
 GameEx et GameEX Arcade Edition v18.11 
Dimanche 03/07/22 à 14:56 par Firebrand
Une nouvelle version de ces frontends multi-systèmes ont été publiées. Les changements ne sont pas connus.
Télécharger GameEx v18.11 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx v18.11 (32-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.11 (.NET 6, 64-bit)
Télécharger GameEx Arcade Edition v18.11 (32-bit)
Site Officiel de GameEx
 
 SameBoy v0.15 
Dimanche 03/07/22 à 14:51 par Firebrand
Ce très bon émulateur GameBoy/GameBoy Color, surtout adapté à MacOS mais qui possèdent néanmoins un bon port Windows, a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
This version is backwards compatible with save states from SameBoy 0.14.3 and newer, as well as save states from any BESS compliant emulator

New/Improved Features
- Improved UI for the VRAM Viewer’s palette and object views
- Customizable palettes for monochrome models in the Cocoa frontend. Bundled with several new palettes as examples
- The bundled register names symbol file now correctly names several undocumented registers
- Improved performance by better utilizing Link-Time Optimizations
- The Memory Viewer, as well as the debugger examine command, no longer trigger side effects when reading from memory
- The Develop menu in the Cocoa frontend now lists options to hide or show the background or object “layers”
- Introducing PPU “fast paths”, improving performance by up to 34% with no accuracy losses
- Removed the use of slow floating point arithmetics in the APU code to improve performance
- Introducing lazy APU output generation, improving performance by up to 17%
- Link-Time Optimizations are now enabled for Windows build, significantly improving performance on Windows
- A new dma debugger command
- Improved the performance and responsiveness of the Cocoa VRAM Viewer and Memory Viewer
- New icon, minor visual refresh across both the Cocoa and SDL frontends
- Cartridge Instances now allow having multiple saves for the same ROM file in the Cocoa frontend
- The debugger apu commands now display a single channel
- Audio recording is now available in both the Cocoa and SDL frontends
- The SDL frontend now uses XAudio2 on Windows, when available
- The more common rX hardware symbol naming scheme now replaces the IO_X scheme; the latter remains supported
- General code optimizations for overall performance improvements

Accuracy Improvements/Fixes
- The Game Boy Pocket/Light is now available for emulation. Every CGB revision is now available for emulation, adding CGB revisions 0, A, B and D ◦An option to select the CGB revision is now available in the SDL port
- Added MBC7 support
*The mouse, as well as a joystick, can be used for motion controls
*On the Cocoa frontend, a supported controller’s motion controls can be used as well
- Accurate timing of clearing bits in the IF register
- Improved accuracy of LY change timings
- Improved accuracy of the LY=LYC condition in revisions prior to CGB-D
- Improved emulation of a glitch that makes channel 3 use the CPU’s address bus as an index to the wave sample buffer
- Fixed an incorrectly emulated theorized glitch where writing to VRAM in certain timings would corrupt data
- Improved emulation of the TILE_SEL glitch
- Major improvements to DMA, HDMA, and GDMA, including timings, revision differences, interaction with halt/stop, and all sorts of bus conflicts. This allows pixel-perfect emulation of certain demos, such as It Came from Planet Zilog
- Improved IR modelling, fixes Gen 2 Pokémon Mystery Gift
- Added MMM01 support, including Mani carts
- Improved emulation of channel 1/2 “zombie stepping”
- Improved serial accuracy
- Correct emulation of how SCX prolongs mode 3, Including emulation of “SCX banging”, which can disrupt the PPU state machine and, on a real device, damage the LCD
- Improved emulation of object timings where X=0
- Fixed a regression where MBC5’s initial ROM bank was not 1
- Improved emulation of the Game Boy Camera MBC
- Improved HuC-1 emulation, fixes a Robopon Japanese Prototype ROM

Bug Fixes
- Fixed a bug in the Cocoa frontend where screenshots with filters applied would come out blurry on Retina displays
- Fix several instabilities in the Cocoa audio driver
- Fixed a bug where certain writes, when emulating CGB-C, would corrupt the emulator state
- Fixed a bug where the SDL fronted did not correctly load the palette setting
- Fixed a bug where the debugger undo command was available while not stopped
- Fixed GDMA being used incorrectly in SameBoot
- Fixed a bug where the obscured object indicator did not function correctly in the VRAM Viewer’s object view
- Fixed the Preserve Waveforms setting, now it behaves as intended
- Fixed a bug where closing an instance connected via serial to another instance would not behave correctly in the Cocoa frontend
- Fixed SDL crashes on certain Linux systems
- Fixed UI issues on OS X Mavericks
- Fixed achievement supports in the Libretro frontend
- Fixed the 16x16 cartridge icon in both Cocoa and FreeDesktop
- Fixes audio glitches during the SGB jingle
- Visual fixes for the GBS player on macOS Big Sur and newer

Misc Internal Changes
- Improvements to the input hints API
- Added safe memory read API
- New memory write callback API
- New API to determine DMG-mode CGB
- Improved APIs to handle input
- New execution callback API
- New LCD line callback API
- An API for adjusting the RTC speed, for TAS verifications
- An API for detecting lag frames
- The direct access API now supports accessing the CPU registers
- An API for allowing illegal directional inputs
- General preparation for future support of different AGB revisions
Télécharger SameBoy v0.15 (Windows)
Télécharger SameBoy v0.15 (MacOS)
Site Officiel de SameBoy
 
 History.xml et History.dat v2.45 
Samedi 02/07/22 à 13:45 par Firebrand
De nouvelles versions de ces fichiers informatifs ont été publiées à l'occasion de la sortie de MAME v0.245.
Télécharger History.xml v2.45
Télécharger History.dat v2.45
Site Officiel de History.xml
 
 NegaMAME v0.245-1 
Samedi 02/07/22 à 13:43 par Firebrand
Ce build de MAME prévu pour être utilisé avec le frontend Negatron a été mis à jour vers MAME v0.245.
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (Windows)
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (MacOS)
Télécharger NegaMAME v0.245-1 (Linux)
Site Officiel de NegaMAME
 
 Clock Signal 01/07/2022 
Samedi 02/07/22 à 13:40 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes pour MacOS a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- improves the 68000:
*the results of ABCD, SBCD and NBCD are now more accurate;
*timing corrections have been made to CMPA.l, CLR.b, CLR.w, DIVU/S, NEGX.b, NEGX.w, NEG.b, NEG.w, NOT.w, NOT.b, MOVE to SR/CCR, MULU/S, TRAP, TRAPV, CHK and TAS; and
- improves the 65816:
*to correct an error in (d), y addressing calculation;
*to correct a flag error in 16-bit BIT; and
*to improve timing to a variety of other instructions.
Télécharger Clock Signal 01/07/2022
Site Officiel de Clock Signal
 
 Raine v0.93.5d 
Vendredi 01/07/22 à 14:18 par Firebrand
Encore une nouvelle version pour cet émulateur multi-système qui essaie toujours de corriger son problème de crash lors de la navigation dans certains menus.
Télécharger Raine v0.93.5d (32-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.93.5d (64-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.93.5d (32-bit) (Linux)
Télécharger Raine v0.93.5d (64-bit) (Linux)
Site Officiel de Raine
 
 m64p v02/06/2022.4 
Vendredi 01/07/22 à 14:14 par Firebrand
2 versions mineurs dérivées de celle du 2 juin ont été publiée pour ce bundle pour l'émulation Nintendo 64. Voici les changements apportés:
v02/06/2022.4
- Fix for the Windows build of the previous release.

v02/06/2022.3
- Changed compiler flags to compile using the x86-64-v3 architecture. This means that the emulator has a minimum requirement of a Haswell-era CPU. Doing this allows the compiler to use newer instruction sets only available on newer CPUs, thus improving performance.
Télécharger m64p v02/06/2022.4 (Windows)
Télécharger m64p v02/06/2022.4 (Linux)
Site Officiel de m64p
 
 SDLMAME v0.245 
Vendredi 01/07/22 à 14:04 par Firebrand
Cette version de MAME pour MacOS a été mise à jour vers MAME v0.245.
Télécharger SDLMAME v0.245 (Intel)
Télécharger SDLMAME v0.245 (M1)
Site Officiel de SDLMAME
 
 Raine v0.93.5c 
Jeudi 30/06/22 à 12:24 par Firebrand
Encore une nouvelle version de Raine qui corrige un crash lorsqu'on navigue dans les menus.
Télécharger Raine v0.93.5c (32-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.93.5c (64-bit) (Windows)
Télécharger Raine v0.93.5c (32-bit) (Linux)
Télécharger Raine v0.93.5c (64-bit) (Linux)
Site Officiel de Raine
 
 DSP v0.20 WIP 9 (32-bit) 
Jeudi 30/06/22 à 12:21 par Firebrand
Cet émulateur multi-systèmes a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
General
- Updated SDL library to 2.0.22
- CPU
*UPD78XX
.Added many, many opcodes and fixed many others
.Added UPD7801 opcode timing tables
.Fixed IRQs
.Fixed outports

Amstrad CPC
- Rewrited CRT video emulation
- Added green monitor option
- Fixed scroll hardware

Super Cassete Vision
- Added video emulation
- Added Sound
- Added input
- Added ROM banking
- Everything moves slow... And I dont know why...
Télécharger DSP v0.20 WIP 9 (32-bit)
Site Officiel de DSP
 
<< Page précédentePage suivante >>