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 VirtualC64 v2.0 beta 1 
Lundi 18/06/18 à 13:50 par Firebrand
Une version majeure de cet émulateur Commodore 64 pour OSX a été publiée. Les améliorations sont le suivantes:
- Milestone reached: The remaining Objective-C code has been ported to Swift (hence version number 2.0)
- The debugger has been reworked. A new SID panel has been added and the CPU panel has gotten an additional "Trace Log" view.
- The disk inspector has been reworked completely.
- reSID has been updated to the version used in VICE 3.2.
- Fixed several bugs in the SID bridge which is the internal API for accessing the reSID library.
- Added support for the D-Pad on Sony's Dualshock controller.
Télécharger VirtualC64 v2.0 beta 1
Site Officiel de VirtualC64
 
 WinUAE v4.0.0 Beta 14 
Dimanche 17/06/18 à 12:23 par Firebrand
La nouvelle version stable de WinUAE est imminente, Toni Wilen fait les derniers réglages. En Attendant, voici les nouveautés de cette beta:
- Virtual RDB (generated when partition hardfile is mounted in non-UAE controller) now also supports >512 block size partitions.
- Some more code analyzer fixes.
- Paula audio GUI volume setting was ignored if audio mode was mono.
- Restrict minimum allowed JIT cache size to 128. (Previously too small unsupported size was allowed)
- Fixed uaescsi.device reset memory corruption if CD filesystem uses TD_ADDCHANGEINT.
- Logarithmic softfloat functions returned infinity when source value was nan.
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 14 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 14 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 WinUAE v4.0.0 Beta 13 FR 
Jeudi 14/06/18 à 12:08 par Firebrand
La dernière beta de WinUAE a été traduite en français grâce à Tradu-France.
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 13 FR (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 13 FR (64-bit)
Tradu-France
 
 WinUAE v4.0.0 Beta 13 
Jeudi 14/06/18 à 12:06 par Firebrand
La prochaine version stable de et émulateur Amiga est pour bientôt, mais en attendant, voici les améliorations de cette nouvelle beta:
- Toccata sound was not fully closed when reset/reset and caused crash if new config was loaded and started.
- Returning back to D3D11 fullscreen from GUI didn't automatically recapture mouse. (b12)
- Debugger f was broken.
- Corrupted OSD graphics (if OSD was enabled) and extra dark/bright line was drawn at the bottom of display in lagless D3D11 fullscreen mode after exiting GUI.
- Second to last line was not drawn in lagless mode. Very last line is invisible by design.
- FMOVE and FMOVEM to memory didn't check if destination addressing mode was invalid (PC relative) and didn't generate F-line.
- FMOVE to control register didn't check if more than 1 control register bit was set which is also invalid and should generate F-line.
- FMOVEM to (An)+ and from -(An) are invalid.
- Softfloat FABS and FNEG didn't handle infinity correctly.
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 13 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 13 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 De nouveaux sets d'ISOs ajoutés 
Lundi 11/06/18 à 21:34 par Firebrand
Nous avons ajoutés de nouveau sets d'ISOs pour les machines suivantes:
- 3DO (nouvelle rubrique)
- Jaguar CD
- Mega CD/Sega CD
- Neo-Geo CD (nouvelle rubrique)

Amusez-vous bien!
 
 Stella v5.1.3 
Lundi 11/06/18 à 12:40 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur Atari 2600 a été publiée. Elle ne corrige que des bugs:
- Fixed crash in OpenBSD when quitting the app, which can also be happening on other systems (no reports yet, but the problem is now fixed for good).
- Fixed configure/build scripts to work natively under OpenBSD.
Télécharger Stella v5.1.3 (Windows)
Télécharger Stella v5.1.3 (MacOS)
Télécharger Stella v5.1.3 (32-bit) (Linux)
Télécharger Stella v5.1.3 (64-bit) (Linux)
Site Officiel de Stella
 
 Snes9x v1.56.1 FR 
Dimanche 10/06/18 à 12:34 par Firebrand
La dernière version de Snes9x est maintenant disponible en français grâce à Tradu-France.
Télécharger Snes9x v1.56.1 (32-bit) FR
Télécharger Snes9x v1.56.1 (64-bit) FR
Tradu-France
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v15.32 
Samedi 09/06/18 à 14:09 par Firebrand
Ces deux frontends multi-systèmes ont été mis à jour mais aucune information sur les nouveautés n'a été donnée.
Télécharger GameEx v15.32
Télécharger GameEx Arcade Edition v15.32
Site Officiel de GameEx
 
 Snes9x v1.56.1 
Samedi 09/06/18 à 14:06 par Firebrand
Cet émulateur Super Nintendo qui offre un bon compromis entre rapidité et précision d'émulation a reçu deux mises à jour successives. Les améliorations sont les suivantes:
1.56.1:
- Automatic input rate now only works for close multiples of 60Hz. (BearOso)
- Win32: Cheats are now shown in the correct order in the list view. (BearOso)
- GTK+: Check for version greater than 3.22 when using GTK+ 3. (BearOso)
- GTK+: Don't resize code and description field in GTK+ 2. (BearOso)

1.56:
- Increased the speed of SA1 emulation to match hardware more closely. (BearOso)
- Fixed negative SA1 division (BearOso, Jonas Quinn)
- Changed the location where we poll input to potentially reduce lag. (Brunnis, BearOso)
- Fixed the interlace fields being swapped after skipping frames. (BearOso)
- More updates for BS-X support. (LuigiBlood)
- Updated xBRZ to version 1.6. (zenju, OV2)
- Added a DMA timing hack for rpgone's Koryu no Mimi translation. (OV2)
- Updated HDMA to not update indirect addresses until after transfers are completed. (BearOso)
- Improved cheats support. This stores cheats in a human-readable and editable format as gamename.cht. Cheats are converted from the old format on load. They can be added in many different formats, but they will convert to the simple address=condition?byte format. Also, now included is mightymo's cheat database, and the ability to match a game and automatically load cheats from it. (BearOso, OV2)
- Don't reset a pending NMI on vblank end. Fixes Super Punch-Out. (furrykef)
- Redo NMI timing. Fixes Secret of Evermore (PAL). (BearOso)
- Test for transparency before dithering on SuperFX. This fixes some graphical artifacts in Star Fox. (RedGuy(yyy))
- Change some of the SDD1 guesswork mapping. Fixes a Tales of Phantasia hack. (BearOso)
- Return PPU1 MDR for reads of $2137 instead of CPU MDR. Fixes Mario's Time Machine graphical glitch. (BearOso)
- Memset less memory for sprite calculations. (Nebuleon)
- Don't spuriously update register 14 when running SuperFX. Fixes graphical glitches in Doom. (BearOso)
- Added a SuperFX clock modifier variable. (BearOso)
- Write CPU MDR during some DMA and HDMA transfers. Fixes Speedy Gonzales and Funaki Masakatsu Hybrid Wrestler. (BearOso)
- Calculate next IRQ time in advance instead of continously checking for it. (BearOso, OV2)
- Added some IRQ timing quirks. Fixes at least Marko's Magic Football. (BearOso, OV2)
- Fixed wrong tile selection in offset-per-tile mode. (BearOso)
- Advance the VRAM pointer even if VRAM writes at the time are invalid. (kps501)
- Return 0x80 instead of 0xff in DSP1 simulation. Fixes Powerfest '94 Mario Kart. (kps501)
- Initialize controllers on reset. Fixes Looney Tunes B-Ball multitap. (kps501)
- Attached APU instruction tracer and made some additions to debugging output. (BearOso)
- Fix line doubling in interlaced mode. (kps501)
- Added support for M.A.C.S. rifle peripheral. (kps501)
- Fixed a bug where the MSU1 channels were reversed. (qwertymodo)
- Win32: Added dynamic rate control support for XAudio2 (OV2)
- Win32: Added different volume level configuration for regular and turbo speed. (OV2)
- Win32: Added option to disable EPX scaling for messages (OV2)
- Win32: Improve multi-rom loading. (OV2)
- Win32: Add libpng and zlib dependencies as submodules for easier compiling from source. (qwertymodo, OV2)
- Win32: Fixed icon registration. (OV2)
- Win32: Better support for running while unfocused. (OV2)
- Win32: Changed icon. (BearOso)
- Win32: Report hidpi support. (BearOso)
- Win32: Added mute hotkey and hotkeys for saving/loading from file. (OV2)
- Win32: Disabled hotplugging in favor of a menu option to reconfigure joysticks. (OV2)
- Win32: Added a reduce input lag option. (BearOso)
- Win32: Added ability to use GLSLP shaders with OpenGL, including a dialog to tweak custom parameters. (OV2)
- GTK+: Added dynamic rate control support for audio to reduce buffer overflows and underflows. (BearOso)
- GTK+: Increased SDL requirement to version 2.0. This improves joystick compatibility. (BearOso)
- GTK+: Improved GTK+ 3.0 support and made it the default. (BearOso)
- GTK+: Added ability to start from a snapshot on the command line. (julien2512)
- GTK+: Added automatic input rate handling. (BearOso)
- GTK+: Use 16-bit 5-6-5 pixel format for better colors. (BearOso)
- GTK+: Now disables the compositor in fullscreen mode. (BearOso)
- GTK+: Changed icon. (BearOso)
- GTK+: Require libepoxy for OpenGL support. (BearOso)
- GTK+: Add full compatibility with GLSLP shaders, with a parameters dialog to configure them. (BearOso)
- Unix: Add xinerama support and window position hints. (Francesco149)
Télécharger Snes9x v1.56.1 (32-bit)
Télécharger Snes9x v1.56.1 (64-bit)
Site Officiel de Snes9x
 
 BSNES-McFly v106r4 
Jeudi 07/06/18 à 14:20 par Firebrand
Réunir la richesse d'options des anciennes versions de BSNES et les dernières innovations de higan? C'est maintenant possible avec ce fork de higan. Voici les améliorations apportées à cette nouvelle mouture:
- This release adds a Recent Games List. Like nSide, it is 10 items long. Unlike nSide, the Recent Games List is available without having to opt-in first. This is because bsnes will also have a Recent Games List, despite byuu's concerns about privacy.
- Also, I restored the load/save state menus, which had been dummied out from bsnes v073. These menus would crash on Qt 4.6.0/Windows, and byuu was afraid of the same thing happening in some other compilation target (macOS?), so he disabled the feature outright. I don't know which version fixed the bug, but seeing as though I'm using Qt 5, I restored the feature. But if it doesn't work for you, you can go to bsnes/target-qt/base/presentation.cpp and uncomment the preprocessor directive to remove these menus.
- By the way, I started putting in support for the new Fast profile in development for bsnes, but I did not release a Windows binary for it. It's not finished yet; all filters other than 2xSaI, Super 2xSaI, and Super Eagle will look just awful if you attempt to use them with bsnes-mcfly's Fast profile. Those 3 filters in particular were never modified to account for 512px width, so they will work just fine in the Fast profile, while they will look weird with the accuracy, balanced, and performance profiles. Still, you will need to compile it yourself with make profile=fast or mingw32-make profile=fast if you want to try it out.
Télécharger BSNES-McFly v106r4
Site Officiel de BSNES-McFly
 
 Fuse For MacOS X v1.5.4 
Jeudi 07/06/18 à 13:36 par Firebrand
La version OSX de cet émulateur ZX-Spectrum est maintenant disponible.
Télécharger Fuse For MacOS X v1.5.4
Site Officiel de Fuse For MacOS X
 
 Fuse v1.5.4 
Mercredi 06/06/18 à 12:39 par Firebrand
Cet émulateur ZX-Spectrum supporté par un certain nombre de systèmes d'exploitation a été mis à jour, mais seule la version pour Windows est pour l'instant disponible. Les améliorations sont les suivantes:
- Add *.FMF as an allowed filetype to file selectors
- Save SCR from current display file
- Use 44.1KHz as default sound frequency
- Upgrade to libspectrum 1.4.3 to fix TC2048 and TC2068 timings regression
- Various minor bugfixes
Télécharger Fuse v1.5.4
Site Officiel de Fuse
 
 WinUAE v4.0.0 Beta 12 FR 
Mardi 05/06/18 à 13:11 par Firebrand
La dernière beta de WinUAE est disponible maintenant en français grâce à Tradu-France.
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 12 FR (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 12 FR (64-bit)
Tradu-France
 
 Le sondage de juin 2018 
Lundi 04/06/18 à 14:02 par Firebrand
La fin des cycles de scolarité s'approche et c'est la période des divers examens et concours. Bon courage à tous les candidats, vous pourrez bientôt vous reposer en regardant la Coupe du Monde de football... ou en jouant à un bon jeu vidéo!
Revenons sur le sondage du mois passé.



Les consoles se taillent la part du lion, notamment celles de salon qui remportent pratiquement la moitié des votes. L'arcade est surprenamment bas, et les micro-ordinateurs sont les parents pauvres pratiquement à égalité avec les machines exotiques de MESS.


Les émulateurs vous permettent de revivre vos souvenirs avec les jeux de votre enfance, mais ils permettent également de découvrir de nouvelles choses. En effet, ils permettent à des gens pleins d'idées d'être créatifs et de modifier des jeux existant pour en faire des variantes (voire même des jeux totalement différents), les HackROMs, ou concevoir des jeux ou des programmes à partir de zéro pour des créations originales: les homebrews. Ce n'est évidemment pas à la portée de tout le monde car il faut soit apprendre à manier des outils souvent complexes ou connaître la programmation des machines sur lesquels on veut faire tourner son jeu.
Pour l'utilisateur, c'est en revanche beaucoup plus simple même s'il faut parfois patcher une ROM officielle pour accéder au jeu, ce qui n'est pas très compliqué avec des outils comme Arkana Patcher. Vous pouvez aussi tester les HackROMs arcade avec nos sets HBMAME nouvellement ajoutés au site.


Le franchise Pokémon connait d'innombrables HackROMs. Ici Pokémon Glazed, basé sur Pokémon Version Emeraude.


Vous pouvez venir défendre votre choix sur notre forum!
 
 GameEx et GameEx Arcade Edition v15.31 
Lundi 04/06/18 à 13:24 par Firebrand
Encore une nouvelle version pour ces frontends multi-systèmes, mais aucune information n'a été donnée sur les modifications apportées.
Télécharger GameEx v15.31
Télécharger GameEx Arcade Edition v15.31
Site Officiel de GameEx
 
 WinUAE v4.0.0 Beta 12 
Lundi 04/06/18 à 13:22 par Firebrand
Ce cycle de beta pour pour WinUAE se termine, une version stable devrait apparaître dans une ou deux semaines. En attendant, voici les nouveautés:
- Don't allow lagless vsync in normal windowed mode.
- Hide lagless vsync slice count in GUI if lagless vsync is not selected.
- Fixed crash if screen mode open failed and error dialog was shown. (b11)
- D3D11 fullscreen mode opened in primary monitor if selected non-default monitor was connected to another GPU.
- New debugger didn't load 3.1 (and probably older) amiga.lib files.
- Added debugger_options config entry, currently only supported sub entry is pathprefix=x where x is string that gets appended to stabs source file paths.
- Try harder to find working path for stabs source files and when working path combination is found, remember it instead of enumerating all possible variants every time source file is loaded.
- uaedbg now breaks to debugger when debugged application causes unhandled exception via tc_TrapCode.
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 12 (32-bit)
Télécharger WinUAE v4.0.0 Beta 12 (64-bit)
Site Officiel de WinUAE
 
 Messinfo.dat v0.198 (11.10) 
Dimanche 03/06/18 à 13:41 par Firebrand
La sortie de ce nouveau fichier additionnel termine la série de mises à jour initiée par AntoPISA pour MAME v0.198. Cette version intègre les nouveaux systèmes émulés par MAME v0.198:
- 11.10 02/06/2018: Aligned files to 0.198 version.
Télécharger Messinfo.dat v0.198 (11.10)
Site Officiel de Messinfo.dat
 
 My Nes v7.3.6725 (32-bit) 
Dimanche 03/06/18 à 13:38 par Firebrand
Cet émulateur NES a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Added: APU io-bus emulation.
- Added: APU now emulates the real nes clock rates, which clocks on the other cpu's cycle.
- Improved: Sound quality by adding high-pass filters as original nes hardware, see http://wiki.nesdev.com/w/index.php/APU_Mixer.
- Fixed: SDL2 video renderer eat up memory when FPS is shown.
- Fixed: SDL2 video renderer crashes in some cases.
IMPORTANT: this version is not compatible with state-saves data that are made by previous versions of My Nes. Please go to \Documents\MyNes\States folder and either back up the data or delete them.
Télécharger My Nes v7.3.6725 (32-bit)
Site Officiel de My Nes
 
 Series.ini v0.198 
Samedi 02/06/18 à 14:11 par Firebrand
La mise à jour des fichiers additionnels de MAME v0.198 touche à sa fin. C'est au tour de ce fichier permettant de classer les jeux par séries d'être mis à niveau:
- Series ADDED (3): Jikkyou Powerful Pro Yakyuu, Marvel Super Heroes and V-Liner.
- Series UPDATED (11): Centipede, Donkey Kong, Final Fight, King of Fighters, Marvel Vs. Capcom, Sonic Blast Man, Sengoku, Spy Hunter, Street Fighter, Strider and World Heroes.
Télécharger Series.ini v0.198
Site Officiel de Series.ini
 
 Ootake v2.90 
Samedi 02/06/18 à 14:08 par Firebrand
Une nouvelle version de cet émulateur PC-Engine a été publiée. Voici la liste des nouveautés:
- When "R-TYPE Complete CD" is started, press [RUN] button for a long time(until irem's logo appears), and the mode to automatically skip the demo scene will be set.
*If you normally press [RUN] button, it will start up normally. If you want to completely cut off this function, please uncheck "Setting-> Improve-> Auto Skip Demo [start keep RUN] (R-TYPE Complete CD)" menu.
- From Ootake v2.88, the bug of processing "Backup RAM (Ten no Koe 2) file was formatted to save only the required 2KB" was fixed.
*The timing of saving the "bram file" is the moment when either "Close Ootake", "Open other games","Save State" was done.
*Even with the above timing, if the contents to be saved are exactly the same as the last time (eg in RPG does not have equipment or experience value update at all), the bram file will not be updated. In that case, if you want to be able to load the "bram file (2047 bytes) saved with Ootake v2.88 & v2.89" in Mednafen, please add 1 byte (value 0) at the end with binary editor etc and save it as "2048 bytes". I'm sorry for troubling you.
- Improved processing of inputting the game pad. Even with low power PC, I think that several games ("Power Drift", "Space Harrier" etc.) have come to work comfortably.
- Additionally, a detailed part has been improved and corrected.
Télécharger Ootake v2.90
Site Officiel de Ootake
 
 ColEm v4.6 
Samedi 02/06/18 à 14:03 par Firebrand
Cet émulateur ColecoVision a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- lets you pause replay at any time with the UP key and single-step through it with LEFT and RIGHT keys. Resume replay by pressing UP again, or go back to gameplay with any other key. If you do not know what the replay feature is, press F8 and see what happens.
- Recent ColEm releases also added support for 2kB SRAM found in the Lord Of The Dungeon game, Super Game Module (SGM) emulation, 24c08 and 24c256 EEPROM emulation, and other modern features important to the homebrew community.
Télécharger ColEm v4.6 (Windows)
Télécharger ColEm v4.6 (Linux)
Site Officiel de ColEm
 
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